Naslov KREATIVNOST U RADU PEDAGOGA
Naslov (engleski) CREATIVITY IN WORK OF PEDAGOGUE
Autor Ivana Šućur
Mentor Tonća Jukić (mentor)
Član povjerenstva Tonća Jukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Batarelo Kokić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet Split
Datum i država obrane 2016-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Suvremeni odgoj i obrazovanje kao jednu od svojih važnijih zadaća navode poticanje kreativnosti. Kreativnost je posljednjih godina zaintrigirala brojne stručnjake pa su je oni stavili u središte svojih istraživanja. Ipak, i dalje se može govoriti o tome kako je kreativnost nedovoljno istraženo područje.
Ovim radom se željelo ispitati i usporediti kako pedagozi u ustanovama i studenti pedagogije definiraju kreativnost, koliko se smatraju kreativnima i mogu li, odnosno hoće li moći, tu svoju kreativnost koristiti u radu i u kojim vidovima posla najviše. Željelo se istražiti i to potiču li i nagrađuju ustanove u kojima rade, odnosno studiraju, kreativnost.
Dobiveni rezultati potvrđuju da sam fenomen kreativnosti nije lako jednoznačno definirati, ali se ipak u većem broju ističe činjenica da je kreativnost sposobnost stvaranja nečeg novog. Većina pedagoga u ustanovama i studenata pedagogije se procjenjuje prilično kreativnima, i u svakodnevnom životi a i u (budućem) radu kao pedagog, te smatraju da (će) svoju kreativnost u najvećoj mjeri mogu (moći) iskazati u neposrednom sudjelovanju u odgojno-obrazovnom procesu. Što se tiče poticanja i nagrađivanja kreativnosti na studiju i u ustanovama došlo se do saznanja da se ona potiče i na studiju pedagogije i u ustanovama u kojima pedagozi rade, mada se više nagrađuje na fakultetu.
Sažetak (engleski) Contemporary education lists encouraging creativity as one of its more important missions. Creativity has intrigued numerous experts and, as a result of that, they have put it in the centre of their researches. However, it still can be said that creativity is insufficiently researched field.
The intention of this paper was to examine and compare how pedagogists working in institutions and students of pedagogy define creativity, how creative do they think they are. Can they, or in other words, will they be able to use their creativity in their work, as well as, in which part of their work will they use it the most. The aim was also to examine if institutions in which pedagogists work and study encourage and reward creativity.
The results confirm that it is not easy to clearly define the phenomenon of creativity, nonetheless, the fact that creativity is a capability of creating something new was highlighted in great numbers. Most of pedagogists in institutions and students of pedagogy estimate themselves as quite creative in their everyday life and in their (future) work as pedagogists. They also consider that they are (will be) able to show their creativity to the fullest extent by involving directly in educational process. As for encouraging and rewarding creativity at university and in institutions it has been shown that creativity is encouraged at universities and in institutions in which pedagogists work, although creativity at university is more rewarding.
Ključne riječi
kreativnost
konfluentna teorija
poticanje kreativnosti
pedagog
razvojna pedagoška djelatnost.
Ključne riječi (engleski)
creativity
confluent theory
encouraging creativity
pedagogist
developing pedagogical practice
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:595573
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (univ. bacc. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-05-24 14:16:51