Naslov Knjižničarska perspektiva u primjeni biblioterapije i logoterapije
Naslov (engleski) Library perspective in the application of bibliotherapy and logotherapy
Autor Marija Užarević
Mentor Ana Barbarić (mentor)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Batur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Barbarić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-02-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Emocionalna nestabilnost i kriza smisla sveprisutna su pojava među ljudima današnjice koji posljedično upadaju u stanje depresije. I dok je u zapadnom svijetu odlazak psihoterapeutu dio svakodnevne rutine, u našem podneblju još uvijek postoji stigma prema emocionalnim krizama i duševnim poremećajima. Bez podrške obitelji i zajednice, teško je pronaći čvrst oslonac nakon poljuljanog životnog uporišta i problema, tuge i patnje koji je taj gubitak uzrokovao. Sve dok kao društvo ponovno ne uspostavimo moralni kompas i učvrstimo rastresene temelje vrijednosnog sustava, posljedice ovakvog općeg mijenja odzvanjat će još generacijama koje tek dolaze. Biblioterapija i logoterapija su terapeutske discipline koje pomažu osobi prepoznati putokaze u potrazi za smislom života. Knjiga koja ima moć izlječenja kroz metaforu i monomit komunikacijski je most između čitatelja i dubina njegovog svijeta osjećaja. Biblioterapija i logoterapija mogu uspješno kolaborirati u svrhu obogaćivanje rada s djecom i mladima, a knjižnice nude prikladan prostor i mogućnost organizacije zajedničkih biblioterapijsko-logoterapijskih radionica. Knjižničari, kao stručnjaci za informacije, posjeduju pedagoške vještine, empatiju i senzibilitet u radu s djecom i mladima. Uz dodatno obrazovanje, suradnju s lokalnim stručnjacima i interdisciplinarni pristup literaturi, školski knjižničar ima ključnu ulogu u prevenciji emocionalnih kriza, anksioznosti i depresije kod djece i mladih. Društvo koje poduzima velike napore otkloniti patnju i trpljenje mjesto je gdje besmisao zauzima vodeću ulogu. Život i djelo Viktora Frankla kroz logoterapiju uče kako sve u životu ima smisao koji tek trebamo prepoznati kako bismo se u njemu mogli ostvariti i doseći onu istinsku, nepatvorenu sreću i volju za životom.
Sažetak (engleski) Emotional instability and a crisis of meaning are ubiquitous occurrences among people today, leading to states of depression. While seeking psychotherapy is a routine part of daily life in the Western world, there still exists a stigma towards emotional crises and mental disorders in our region. Without the support of family and community, finding a solid foundation after life upheavals, and the problems, sorrow, and suffering caused by such loss, becomes challenging. Until we, as a society, reestablish our moral compass and strengthen the shaken foundations of our value system, the consequences of such widespread upheaval will resonate for generations to come. Bibliotherapy and logotherapy are therapeutic disciplines that aid individuals in recognizing signposts in the search for the meaning of life. A book, with its healing power through metaphor and the hero's journey, serves as a communication bridge between the reader and the depths of their emotional world. Bibliotherapy and logotherapy can successfully collaborate to enrich work with children and youth, and libraries provide suitable spaces for organizing joint bibliotherapeutic-logotherapeutic workshops. Librarians, as information professionals, possess pedagogical skills, empathy, and sensitivity in working with children and youth. With additional education, collaboration with local experts, and an interdisciplinary approach to literature, the school librarian plays a crucial role in preventing emotional crisis, anxiety, and depression in children and youth. A society making significant efforts to alleviate suffering is a place where absurdity takes a leading role. The life and work of Viktor Frankl through logotherapy teach us that everything in life has a meaning that we need to recognize to fulfill ourselves and attain genuine, unadulterated happiness and the will to live.
Ključne riječi
biblioterapija
logoterapija
depresija
egzistencijalna kriza
knjižničar
knjižnica
Viktor Frankl
volja za smislom
Ključne riječi (engleski)
bibliotherapy
logotherapy
depression
existential crisis
librarian
library
Viktor Frankl
will for meaning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:610737
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Arhivistika, Bibliotekarstvo, Informatika (istraživački), Informatika (nastavnički), Muzeologija i upravljanje baštinom, Informatologija Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Izvanredni studij bibliotekarstva
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-06 08:36:27