Naslov Knjižnice i igrifikacija
Naslov (engleski) Libraries and gamification
Autor Iva Ledinščak
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Batur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Knjižnice, kao i ostale institucije AKM zajednice, u svom poslovanju koriste suvremene informacijske tehnologije kako bi korisnicima približile svoje sadržaje i ponekad ih aktivirale u njihovom stvaranju. Jedna od takvih tehnologija je i igrifikacija, koncept kojim se nastoji stvoriti pozitivno iskustvo kod korisnika pružajući im poticaj za sudjelovanje putem zabavnih i motivirajućih elemenata. U kontekstu knjižnica, igrifikacija može potaknuti nove korisnike na članstvo, povećati posjećenost knjižnica, unaprijediti edukaciju i poboljšati iskustvo korištenja usluga knjižnice. Primjeri igrifikacije u knjižnicama mogu uključivati bodovanje za čitanje određenog broja knjiga, organiziranje kvizova ili natjecanja, virtualne igre koje potiču istraživanje zbirke knjiga i slično. Ovaj diplomski rad obrađuje pojmove igrifikacije i masovne podrške u kontekstu igrifikacije te njihove mogućnosti implementacije u knjižnicama. U praktičnom dijelu rada, kreirana je jednostavna narativna igra sa zagonetkama namijenjena korisnicima prostora Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i njegove Knjižnice, provedeno testiranje nad studentima diplomskog studija na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu te anketiranje igrača srednjoškolske dobi koji su posjetili Fakultet i Knjižnicu na Dan otvorenih vrata Filozofskog fakulteta u ožujku 2024. godine. Pitanjima u anketi nastoji se ispitati iskustvo igranja igre, informiranost o igrificiranom sadržaju i stavovi studenata prema takvom načinu uključivanja korisnika u rad knjižnica.
Sažetak (engleski) Libraries, along with other institutions in the ALM (Archives, Libraries, Museums) community, employ modern information technologies in their operations to bring their content closer to users and sometimes engage them in its creation. One such technology is gamification, a concept aimed at creating a positive experience for users by providing incentives for participation through entertaining and motivating elements. In the context of libraries, gamification can encourage new users to become members, increase library visits, enhance education, and improve the user experience of library services. Examples of gamification in libraries may include scoring for reading a certain number of books, organizing quizzes or competitions, and virtual games that encourage exploration of the book collection, among others. This thesis addresses the concepts of gamification and mass support in the context of gamification and their potential implementation in libraries. In the practical part of the study, a simple narrative puzzle game was created for users of the Faculty of Humanities and Social Sciences at the University of Zagreb and its Library. Testing was conducted with graduate students at the Department of Information and Communication Sciences of the Faculty of Humanities and Social Sciences at the University of Zagreb, and high school-aged players who visited the Faculty and Library during the Open Day of the Faculty of Humanities and Social Sciences in March 2024 were surveyed. The survey aimed to examine the gaming experience, awareness of gamified content, and students' attitudes towards such methods of involving users in library activities.
Ključne riječi
knjižnice
igrifikacija
elementi igre
masovna podrška
motivacija
Ključne riječi (engleski)
libraries
gamification
game elements
crowdsourcing
motivaon
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:257671
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Arhivistika, Bibliotekarstvo, Informatika (istraživački), Informatika (nastavnički), Muzeologija i upravljanje baštinom, Informatologija Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup svim korisnicima iz sustava znanosti i visokog obrazovanja RH
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-12 19:25:35