Naslov Neposredan kontakt s umjetničkim djelom u nastavi Likovne umjetnosti
Naslov (engleski) Immediate Contact With the Work of Art in the Secondary School Teaching of Visual Arts
Autor Patricia Krizman
Mentor Josipa Alviž (mentor)
Član povjerenstva Jasmina Nestić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Frano Dulibić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Alviž (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za povijest umjetnosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
Sažetak Srednjoškolski predmet Likovna umjetnost važan je za stjecanje znanja, vještina i kompetencija u području likovnosti. Zbog napretka moderne tehnologije, ali i jednostavnosti i dostupnosti, reprodukcije su postale najčešći medij putem kojega se učenike upoznaje s likovnim djelima, dok je neposredan kontakt koji učenici ostvaruju s likovnim djelima u nastavi nešto rjeđi. U ovome se radu najprije teorijski pristupa fenomenu reprodukcija i njihovu odnosu naspram originalnih likovnih djela, a zatim se iznosi njihova primjena unutar hrvatskog školstva, točnije nastavnog predmeta Likovna umjetnost. Uz to se preispituje uloga muzeja i društva u poticanju učenika na ostvarenje neposrednog kontakta s likovnim djelom te se istražuje na koje se načine kurikulumom za nastavni predmet Likovna umjetnost iz 2019. godine te predmetnim udžbenicima predviđa i potiče ostvarenje istog. Kako bi se utvrdila uloga neposrednog kontakta s likovnim djelima u nastavi Likovne umjetnosti na prostoru Republike Hrvatske, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja jesu li nastavnici i učenici srednjih škola u Republici Hrvatskoj zadovoljni učestalošću i kvalitetom njegova provođenja u sklopu predmetne nastave. Istraživanje je pokazalo da su nastavnici uglavnom zadovoljni količinom provedenog neposrednog kontakta s likovnim djelima, dok učenici smatraju da bi ona trebala biti veća od trenutne. No i nastavnici i učenici smatraju da bi trebalo biti više terenskih nastava s posjetima muzejima i galerijama. Što se tiče same kvalitete provođenja nastave u muzejsko-galerijskim prostorima, ona ovisi o više čimbenika poput pripremljenosti nastavnika i učenika za održavanje nastave u muzejima i galerijama, motiviranosti učenika za sam susret s umjetnošću, dovoljnog broja muzejsko-galerijskih institucija i slično. Istraživanje je pokazalo kako postoji potreba za poboljšanjem kvalitete provođenja neposrednog kontakta u sklopu nastave Likovne umjetnosti, posebice u aspektu dostupnosti lokacija s relevantnim likovnim djelima županija sa slabije razvijenom likovno-umjetničkom scenom.
Sažetak (engleski) Secondary school subject Visual Arts is important for acquiring knowledge, skills and competencies in the field of visual arts. Due to the advancement of modern technology, as well as simplicity and accessibility, reproductions have become the most common medium through which students are introduced to artworks, while immediate contact with the works of art has become less frequent. This paper first theoretically approaches the concept of reproductions and their original relationship to original works of art, and then presents their application within the Croatian educational system. Additionally, it examines the role of museums and society in encouraging students to achieve immediate contact and explores how the 2019 curriculum for the subject Visual Arts and the subject textbooks anticipate and encourage this. To determine the role of immediate contact with the works of art in Visual Arts education in Croatia, a study was conducted to ascertain whether secondary school teachers and students are satisfied with the frequency and quality of its implementation within the subject classes. The research showed that teachers are generally satisfied with the amount of immediate contact with the works of art, while students believe it should be more frequent than it currently is. Both teachers and students agree that there should be more field trips to museums and galleries. As for the quality of conducting classes in museums and galleries, it depends on several factors such as the teachers' preparedness to conduct classes in museums and galleries, students' motivation for engaging with art, the sufficient number of museums and galleries, and so on. The study showed that there is a need to improve the quality of immediate contact within Visual Arts classes, especially in terms of the availability of locations with relevant works of art in areas with a less developed visual arts scene.
Ključne riječi
original umjetničkog djela
reprodukcija likovnog djela
nastava Likovne umjetnosti
anketno istraživanje
Ključne riječi (engleski)
original work of art
reproduction
secondary school subject Visual arts
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:034374
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: istraživački, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (mag. educ. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-11 09:21:09