Naslov Komunikacijske vještine u knjižnicama
Naslov (engleski) Communication skills in libraries
Autor Magdalena Cestar
Mentor Sanja Kišiček (mentor)
Član povjerenstva Tomislava Lauc (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nives Mikelić Preradović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Kišiček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Komunikacija je proces u kojem se dijele misli i značenja misli, ona je ključni faktor za dobro djelovanje bilo koje institucije. Ljudima vještina komuniciranja nije nužno urođena, ali se uz volju i odlučnost može postići ili usavršiti. Pojam komunikacija i komunikacijskih vještina neophodan su dio knjižničarske djelatnosti. Naglasak se stavlja na asertivnost u komunikaciji koja služi kao ključna odrednica za stvaranje i održavanje poslovnih odnosa i zdrave komunikacije. Vještina dobrog slušanja također spada pod komunikacijske vještine koje su ključne pri dijalogu u bilo kojoj organizaciji. Postoji razlika između termina slušanje i saslušanje te se slušanje može predstaviti kroz osnovne faze, modele i razine slušanja. Pojam kolegijalni dijaloga ukazuju na važnost strukturiranog i konstruktivnog dijaloga, a kolaborativna radna okolina dionicima komunikacije pruža osjećaj pripadnosti i uključivosti. Općenito organizacija koja prati načela kolegijalnog dijaloga i kolaborativne radne okoline pokazuje veliki progres u formiranju i vodstvu. Za vođenje institucije, ali i za sudjelovanje u radu institucije važno je imati komunikacijsku strategiju koja pospješuje rad cijele institucije. Također, važno je razvijati vještinu dobrog slušanja i težiti k asertivnom pristupu u komunikaciji. U knjižnicama komunikacija se odvija na više razina; unutar uprave, među kolektivno i prema korisnicima. U svim razinama važno je razvijati i njegovati vještine komunikacije.
Sažetak (engleski) Communication is process in which thoughts and meanings are shared, and as that it is a key factor for the effective performance of any institution. Communication skills are not necessarily inherent to people, but with strong willpower and determination they can be achieved and improved. The concept of communication and communication skills is a crucial part of library work. Focus is placed on assertiveness in communication, which is main source in maintaining business relationships and healthy communication. The skill of good listening is also a big part of communication skills, and it is essential for dialogue in any organization. There is difference between the terms listening and hearing, and listening is presented trough basic phases, models, and levels of listening. The concept of collegial dialogue enhances importance of structured and constructive dialogue, while collaborative work environment provides communication stakeholders with a sense of belonging and inclusion. An organization that upholds principles of collegial dialogue and collaborative work environment shows significant progress in formation and leadership. For leading an institution, as well as for participating in the work of institution, it is important to have communication strategy that enhances good functioning of the entire institution. Also, it is very important to develop good listening skills and to strive for an assertive approach in communication. In libraries, communication occurs on multiple levels within administration, among the staff and with users. At all levels, it is important to develop and nurture communication skills.
Ključne riječi
komunikacijske vještine
knjižnična djelatnost
asertivnost u komunikaciji
Ključne riječi (engleski)
communication skills
library activity
assertiveness in communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:012200
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-17 11:13:37