Naslov Pedagoški potencijal simboličke igre
Naslov (engleski) Pedagogical potential of symbolic play
Autor Laura Tomas
Mentor Edita Slunjski (mentor)
Član povjerenstva Ana Širanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Iva Batur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Slunjski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj rad istražuje različite aspekte simboličke igre u djetinjstvu temeljene na razvojnim teorijama. Cilj je istražiti pedagoški potencijal simboličke igre u djetinjstvu te istražiti njezin utjecaj na različite aspekte djetetova razvoja. Rad uključuje pregled relevantne literature kako bi se istražili teorijski koncepti i empirijska istraživanja o simboličkoj igri. Simbolička funkcija, ključna sposobnost koja omogućuje djeci da reprezentiraju stvarnost kroz simbole poput igračaka i uloga, istražuje se kao centralni fenomen u simboličkoj igri. Razvoj simboličke igre opisan je prema kronološkoj dobi djeteta, naglašavajući kompleksnost igre kako dijete sazrijeva. Funkcije simboličke igre uključuju poticanje kognitivnog, socijalnog, emocionalnog, jezičnog, stvaralačkog i tjelesnog razvoja djece. Kritički osvrt na istraživanja A. S. Lillard i suradnika naglašava važnost simboličke igre u razvoju djece, ali također ističe nedostatke u dokazivanju čvrste uzročne veze između simboličke igre i specifičnih razvojnih ishoda. U radu se posebno istražuje simbolička igra djece s poremećajem iz spektra autizma, uloga odgajatelja u poticanju igre te utjecaj prostorno-materijalnog okruženja na kreativnost i podršku dječjoj igri. Rad pruža sveobuhvatan uvid u važnost simboličke igre u dječjem razvoju, istražujući različite dimenzije njenog utjecaja te potiče daljnja istraživanja u području kako bi se bolje razumjeli kompleksni mehanizmi interakcije između simboličke igre i razvoja djeteta
Sažetak (engleski) This paper explores various aspects of symbolic play in childhood based on developmental theories. The aim is to investigate the pedagogical potential of symbolic play in childhood and its impact on different aspects of child development. The paper includes a review of relevant literature to explore theoretical concepts and empirical research on symbolic play. Symbolic function, a key ability that allows children to represent reality through symbols such as toys and roles, is examined as a central phenomenon in symbolic play. The development of symbolic play is described according to the child's chronological age, highlighting the increasing complexity of play as the child matures. The functions of symbolic play include fostering cognitive, social, emotional, linguistic, creative, and physical development in children. A critical review of A. S. Lillard's research emphasizes the importance of symbolic play in child development, while also highlighting the shortcomings in establishing a strong causal link between the symbolic play and specific developmental outcomes. The focus is specifically on symbolic play in children with autism spectrum disorder, the role of educators in fostering play, and the influence of the spatial-material environment on creativity and support for children's play. This paper provides a comprehensive insight into the importance of symbolic play in child development, exploring various dimensions of its impact and encouraging further research in the field to better understand the complex mechanisms of interaction between symbolic play and child development.
Ključne riječi
simbolička igra
razvoj djeteta
uloga odgajatelja
Ključne riječi (engleski)
symbolic play
child development
role of educators
functions of symbolic play
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:018261
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-09-21 10:08:05