Naslov Slikovnica kao dječje iskustvo : čitanje iz užitka djeci u narodnoj knjižnici
Naslov (engleski) Picture books as a child’s experience : reading for pleasure in public libraries
Autor Tanja Štignjedec Sulić
Mentor Jadranka Lasić-Lazić (mentor)
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Jadranka Lasić-Lazić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mihaela Banek Zorica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2019-06-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak U prvom dijelu rada dan je prikaz definicija, smjernica i zadaća međunarodnih organizacija UNESCO-a i IFLA-e vezanih za rad narodnih knjižnica, a posebno su istaknute one koje podupiru poticanje i njegovanje čitanja iz užitka na dječjim odjelima. Nakon postavljanja okvira u kojima djeluje osoblje dječjih knjižnica koje kreira i često samostalno izvodi programe namijenjene djeci u radu je prikazana Bowlbyeva teorija privrženosti. John Bowlby u svojoj teoriji razjašnjava da je djetetova potreba za povezivanjem urođeni instinkt ključan za njegovo preživljavanje i zdrav razvoj. Kako bi čitanje djeci imalo pozitivne učinke na njihov razvoj i odrastanje, osim kvalitetnih slikovnica, potrebno je prikazati i objasniti način na koji se takvi učinci prenose čitanjem. Taj složeni proces velikim dijelom počiva upravo na teoriji privrženosti. Odgovornost za pružanje takvog iskustva snosi odrasla osoba koja djetetu čita, što je pobliže objašnjeno kroz postavke iznesene u djelu Hold On To Your Kids autora Gabora Matéa i Gordona Neufelda. Autori u svom djelu naglašavaju važnost odrasle osobe kao djetetove referentne točke u njegovu rastu, razvoju i sazrijevanju. U radu je slikovnica prema definiciji Barbare Bader predstavljena kao dječje iskustvo. Ona je predmet u koji je autor pohranio svoje kreativne ideje, a na čitatelju je da tu ideju percipira, dekodira, preuzme i uklopi u svoj unutarnji svijet te da se na taj način oplemeni, raste i dijeli nova saznanja s drugima. U radu su iznesena razmišljanja o umjetnosti kroz odnos fikcije i stvarnosti Maca Barrneta i Milana Crnkovića. Mac Barnett te kvalitete pripisuje emotivnom stanju u koje nas umjetnost fikcije (slikovnice) može odvesti dok Milan Crnković njima obilježava samu priču. Rad donosi i kraći uvid o osamostaljivanju iz nečitača u čitače te prikaz prakse čitanja iz užitka na Odjelu za djecu i mlade u Knjižnici Jelkovec.
Sažetak (engleski) The first part of the thesis gives definitions, as well as setting out guidelines and tasks of the international organisations UNESCO and IFLA, relating to the work of public libraries, emphasising those that support encouraging and nourishing “the pleasure of reading” at children’s departments. Upon setting out a framework that can be used to create and independently perform programmes targeting the children, the thesis further discusses Bowlby’s Attachment Theory. John Bowlby’s Attachment Theory builds and expands on the need of a child to develop connections that stem from its own innate instinct vital for its own survival. A child’s actual experience of being read to by an adult can have a highly beneficial effect on their sense of security, well-being and development, and so it is necessary to show and explain how this positive effect is caused,aside from the existence of so many outstanding high quality children’s picture books. This process largely rests on and is explained by Attachment Theory. The responsibility to provide that experience is in the hands of the adult that reads to the child. This is explained in detail through prepositions set out in work “Hold On To Your Kids” by Gabor Maté and Gordon Neufeld. The authors of this work emphasise the importance of the adult being the “reference point of the child” in the latter’s growth, development and maturing. The thesis discusses and demonstrates picture books as an “experience of a child”, according to Barbara Bader’s definition. According to this definition a picture book is an object in which the author has stored his/her creative ideas, and the reader is expected to perceive, decode, download and then place that idea into his/her inner world, thereby to intellectually enrich himself/herself, to further develop himself/herself and to share new ideas with other people. The thesis provides thoughts on arts, through the relationship between fiction and reality by Mac Barnett and Milan Crnković. 68 Mac Barnett attributes these qualities to an emotional state to which the art of fiction (ie a picture book) may take us, while Milan Crnković suggests they are a product of the story itself. The thesis also provides a short insight into the progression from non-reader to reader and presents for discussion the regular activity of reading for pleasure at Jelkovec Library, Department for Children and Youths.
Ključne riječi
narodna knjižnica
čitanje iz užitka
pričaonice
slikovnica
Ključne riječi (engleski)
public library
reading for pleasure
story telling events
picture book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:246337
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Izvanredni studij
Datum i vrijeme pohrane 2019-08-23 13:49:42