Naslov Hrvatske umjetnice u prvoj polovici 20. stoljeća: prijedlog projektne nastave iz Likovne umjetnosti
Naslov (engleski) Croatian female artists in the first half of the 20th century: a proposal of project-based learning for Art History classes
Autor Iva Mačečević
Mentor Josipa Alviž (mentor)
Član povjerenstva Frano Dulibić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Nestić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za povijest umjetnosti) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti
Sažetak U radu je predstavljen prijedlog projektne nastave na temu hrvatskih umjetnica u prvoj polovici 20. stoljeća s ciljem boljeg upoznavanja srednjoškolskih učenika s ovom temom, do sada nedovoljno zastupljenom u nastavi Likovne umjetnosti. Predviđeno trajanje projektne nastave jest jedanaest tjedana, a obuhvaćene su teme kojima bi učenici stekli cjelovitu sliku društvenog položaja i umjetničkih mogućnosti slikarica u Hrvatskoj na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće i u prvoj polovici 20. stoljeća. U
... Više prvom dijelu projektne nastave učenici će se upoznati s društvenim položajem umjetnica u Europi u spomenutom razdoblju te s mogućnostima njihova umjetničkog obrazovanja u Hrvatskoj i Europi, Nadalje, upoznat će se s političkim i društvenim prilikama u Hrvatskoj koje su omogućili pojavnost umjetnica na kulturnoj sceni te s najpoznatijim hrvatskim umjetnicama koje su djelovale u prvoj polovici 20. stoljeća Nastom Rojc, Slavom Raškaj, Catom Dujšin Ribar, Ankom Krizmanić, Verom Nikolić Podrinskom. Projekt predviđa i terensku nastavu u Modernoj galeriji u Zagrebu u kojoj se čuvaju djela spomenutih umjetnica. Učenici će kroz metodičke vježbe moći samostalno analizirati, usporediti i donositi zaključke o pojedinim djelima. U nastavi se potiče samostalan rad, rad u grupi i diskusije na nastavi. Učenici će kroz projektnu nastavu usavršiti različite kompetencije i vještine koje im mogu pomoći u razvijanju osobnosti, kritičkog razmišljanja i radnih navika. Završno predstavljanje projektnoga rada bi trebalo poticati učenike na razvijanje kreativnih sposobnosti i prezentacijskih vještina. Evaluacija rada drugih učenika te bliska suradnja na istraživanju zajedničke teme bi trebali senzibilizirati učenike na uvažavanje tuđeg mišljenja, razvoj empatije, osposobiti ih za davanje konstruktivne kritike i za asertivno rješavanje konflikata. Nastavnik bi kroz projektnu nastavu imao ulogu mentora i poticao učenike na upoznavanje u srednjoškolskoj nastavi zanemarenih dijelova hrvatske likovne kulture, osvješćivanje kompleksnih društvenih normi i vlastitih predrasuda te aktivno samostalno i grupno istraživanje tema od vlastitog interesa. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The paper presents a proposal of project-based learning on the topic of Croatian female artists in the first half of the 20th century. Topic is not present enough in Art History highschool classes and official assessment institutions which should prioritise national heritage. Proposed duration of the project-based learning is eleven weeks in which students will learn about topics that will provide a wideframe picture about women’s social standing and art education opportunities at the turn
... Više of the century and in the first half of 20th century. In the first part of the project-based learning, students will learn about social positions of women artists in Europe at the turn of the century and in the first half of the 20th century, possibilities of accessing art education in Europe and Croatia in the same period, political and social context of Croatia at the turn of the century and in the first half of the 20th century which provided visibility of women artists on the art stage, and the most prominent Croatian women artists who lived and worked in the first half of the 20th century: Nasta Rojc, Slava Raškaj, Cata Dujšin Ribar, Anka Krizmanić, Vera Nikolić Podrinska. Project-based learning accounts for a field trip – a visit to Modern gallery in Zagreb – which collects artworks of the previously mentioned artists. Students will autonomously analyse, compare and conclude about individual artworks through methodical exercises. Classroom work encourages independence, group work and discussions. Students will improve different competences and skills that can help them develop their personality, critical thinking and work habits. Final presentation of the project-based learning should encourage students to develop creative and presentation skills. Evaluating work of colleagues and cooperation on the same topic should sensitivise students to accept different opinions, develop empathy, constructive criticism and solve conflicts in an assertive manner. Teacher has the role of mentor and encourages students to learn about neglected parts of Croatian art heritage and makes them conscious about complex social norms and personal biases. He also encourages students to actively research topics of their interest, be it individually or in a group. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
feminizam
hrvatske umjetnice
interdisciplinarnost
srednjoškolski predmet Likovna umjetnost
projektna nastava
Ključne riječi (engleski)
feminism
Croatian women artists
interdisciplinarity
Art History
project-based learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:780913
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: istraživački, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (mag. educ. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-11 07:00:17