Sažetak | Mjuzikl je glazbeno-scenska vrsta koja svoje korijene pronalazi još u antičkom razdoblju. Neke od karakteristika koje mjuzikl ima danas duguje vrstama poput opere, operete, vodvilja, burleske i drugih, koje možemo uvrstiti u kategoriju glazbenog kazališta. Njegova je posebnost integracija različitih umjetničkih disciplina, odnosno glume, plesa i pjevanja u jedinstvenu cjelinu. Međutim, važno je naglasiti kako je svaka od spomenutih vještina u okviru mjuzikla razvila izričaj drugačiji od samostalnog, pa tako i razvijanje tih vještina zahtijeva drugačiji pristup. Zbog toga diljem svijeta postoje umjetničke akademije specijalizirane za profesionalnu edukaciju izvođača mjuzikla kako bi se osigurao uspjeh navedene forme. Osim zahtjevnog treninga izvođača, za mjuzikl su karakteristični i veliki produkcijski izazovi čije najbolje primjere možemo vidjeti u svjetskim žarištima mjuzikla, a to su Broadway i West End, uz koje se sve više ističu i druga europska središta (Njemačka, Francuska, Švicarska). Budući da mjuzikl predstavlja industriju punu izazova na svjetskoj razini, logično je zaključiti kako se ljestvica zahtjevnosti u Hrvatskoj samo podiže, posebno u edukativnom i produkcijskom smislu. Bez obzira na izazove, neki od autorskih hrvatskih mjuzikla kao Jalta, Jalta, Dundo Maroje, Car Franjo Josip u Zagrebu, Kralj je gol u sklopu Gradskog kazališta Komedija te Crna kuća i Pacijenti u nezavisnoj produkciji, obilježili su razvoj hrvatskog mjuzikla te mnogi aktualni hrvatski stručnjaci imaju čvrstu vjeru u njegovu svijetlu budućnost. |