Sažetak | U ovom diplomskom radu obrađujemo pitanje primjene glazbe i sličnih simboličkih materijala, odnosno, kulturnih proizvoda, u nastavi. S obzirom da je kulturu i simboličke materijale, odnosno materijale podložne interpretaciji, teško definirati i obrađivati, odlučili smo se primarno koristiti glazbu.
Na početku rada navodimo važne pojmove za razumijevanje koncepta i hipoteza rada, poput definicija popularne glazbe i kratak pregled teme. Definirat ćemo što točno čini glazbu popularnom, odnosno što uključuje popularnu glazbu.
Zatim se u idućem poglavlju fokusiramo na razjašnjavanje pojma društveno angažirane glazbe, zbog činjenice da se u ovom radu referiramo primarno na društveno angažirano glazbu.
U sljedećem poglavlju rada bavimo se odgojnim i razvojnim aspektom primjene glazbe u nastavi sociologije, pri čemu ga povezujemo s relevantnim referencama iz sociološke teorjiie. Također tumačimo ulogu nastavnika u odgojnoj i razvojnoj dobrobiti učenika te ulogu glazbe kao metode u nastavi u odgojnoj i razvojnoj dobrobiti učenika. Osim toga, bavimo se i generalnim problemom produktivnosti u razredu te kako glazba može pomoći da se poveća individualna i zajednička produktivnost u nekom razredu.
Nakon toga u glavnom dijelu rada izrađujemo radni model za primjenu glazbe u nastavi sociologije, pri čemu raspravljamo o tome kako ispravno koristiti glazbu u nastavi sociologije, odnosno koje su prednosti i nedostaci glazbe te kako se manifestira uloga nastavnika, učenika i glazbe u nastavi sociologije te njihovih međuodnosa.
Na kraju, u sedmom i osmom poglavlju se bavimo idejom primjene hrvatske popularne glazbe u nastavi sociologije, argumentirajući zašto bismo trebali primarno koristiti baš hrvatsku popularnu glazbu te stvarajući početni popis pjesama s tekstom te referencom na poglavlje iz udžbenika za srednjoškolsku sociologiju, takozvanu glazbenu lektiru. Time se želi dati doprinos primjeni novije metode podučavanja sociologije, kao što je glazba – stvorivši popis koji se u budućnosti može nadopunjavati prema željama i potrebama određenog nastavnika i razreda. Uz to se bavimo važnošću razvijanja kritičkog mišljenja kod učenika u sklopu nastave srednjoškolske sociologije. |