Naslov Informacijska i informatička pismenost djece sa posebnim potrebama u inkluziji
Naslov (engleski) Information and information literacy of children with special needs in inclusion
Autor Tihana Božić
Mentor Sonja Špiranec (mentor)
Član povjerenstva Mihaela Banek Zorica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sonja Špiranec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2020-12-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Informatička i informacijska pismenost u današnje vrijeme su vrlo bitne, kao i njihov međusoban odnos u obrazovnom procesu djeteta. Danas se pojam pismenosti proširio na više područja pa tako postoje i medijska pismenost, informatička i informacijska pismenost.
U ovom radu ćemo se najviše osvrnuti na informatičku i informacijsku pismenost, te na njenu pojavu i utjecaj na pismenost djece sa poteškoćama u razvoju u inkluziji. Posebno za djecu sa Aspergerovim sindromom i djecu sa poremećajem iz autističnog spektra.
Postupanje s osobama s teškoćama prošlo je u povijesti kroz čitav niz faza, počevši od diskriminacije, preko samilosnog pristupa, do konačnog priznavanja i donošenja propisa u obrazovanju. Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) predstavljaju veliku i raznoliku skupinu razvojnih poremećaja dječje dobi nepoznate etiologije. Obilježavaju ga odstupanja u socijalnoj komunikaciji i interakciji te atipičnosti u obilježjima općeg ponašanja i interesa.
Aspergerov sindrom (ASD) je jedan od poremećaja iz autističnog spektra, riječ je o razvojnom poremećaju koji obilježava smanjena sposobnost razumijevanja kako društveno međudjelovati.
Djeca sa poteškoćama iz spektra autizma i Aspergerovim sindromom intelektualno su visoko funkcionirajuća te je pohađanje redovne škole za njih veoma korisno. Usprkos njihovim poteškoćama na socijalnom planu, takvi učenici mogu se kvalitetno razvijati ako im učitelji osiguraju uvjete u kojima bi se osjećali ugodno i prihvaćeno te kako bi njihov potencijal došao do izražaja.
S ciljem istraživanja informacijske pismenosti djece sa posebnim potrebama, ovaj se rad temelji na rezultatima provedene ankete te na raznovrsnoj literaturi koja nudi teorijska uporišta za analizu problema. Polazne pretpostavke ovoga rada bile su da će rezultati ankete pokazati da li su djeca sa posebnim potrebama svjesna informacije koja im je potrebna i na koji način dolaze do iste, te objasniti potrebu informacijskog opismenjavanja i važnost da svi akteri odgojno-obrazovnog procesa međusobno surađuju kako bi takvoj djeci omogućili adekvatan razvoj, ali i društveni, napredak.
Sažetak (engleski) Information and information literacy is very important nowadays, as well as their mutual relationship in the child's educational process. Today, the concept of literacy has spread to more areas, so there are media literacy, information and information literacy.
In this paper, we will focus on information and information literacy, and its occurrence and impact on the literacy of children with disabilities. Especially for children with Asperger's syndrome and children with autism spectrum disorder.
The treatment of people with disabilities has gone through a number of stages in history, ranging from discrimination, through a compassionate approach, to the final recognition and enactment of regulations in education. Autism spectrum disorders (PAS) represent a large and diverse group of childhood developmental disorders of unknown etiology. It is characterized by deviations in social communication and interaction and atypicality in the characteristics of general behavior and interests.
Asperger syndrome (ASD) is one of the disorders of the autism spectrum, it is a developmental disorder characterized by a reduced ability to understand how to interact socially.
Children with autism spectrum disorders and Asperger syndrome are intellectually highly functional and attending regular school is very beneficial for them. Despite their difficulties in the social field, such students can develop well if teachers provide them with conditions in which they would feel comfortable and accepted and so that their potential would come to the fore.
With the aim of researching information literacy of children with special needs, this paper was based on the results of a survey and on a variety of literature that provided theoretical foundations. The initial assumptions of this paper were that the results of the survey will show whether children with special needs are aware of the information they need and how they get it, and explain the need for information literacy and the importance of all actors in the educational process enable such children to have adequate development, but also social progress.
Ključne riječi
Informacijska pismenost
informatička pismenost
posebne potrebe
inkluzija
Ključne riječi (engleski)
Information literacy
information literacy
special needs
inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:779312
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-13 20:41:20