Naslov Knjižnica, knjižničar i život škole
Naslov (engleski) Library, librarian and the life of the school
Autor Maja Kovačević
Mentor Mihaela Banek Zorica (mentor)
Član povjerenstva Sonja Špiranec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mihaela Banek Zorica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-02-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Odredbama Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju propisano je i određeno postojanje i djelovanje školske knjižnice. Školska knjižnica zakonski mora udovoljavati i uvjetima koji su propisani Standardima. Standard propisuje da se djelatnost školske knjižnice odvija kroz tri osnovne programske odrednice: odgojno-obrazovna djelatnost, stručna referalna knjižnična djelatnost te kulturna i javna djelatnost. Djelatnost knjižnice, usmjerena prema osposobljavanju učenika i učitelja za istraživačko učenje, informacijsku pismenost, timski rad i kvalitetnu prezentaciju, pokazatelj je kompetencija školske knjižnice. Korištenjem knjižnične građe kojima raspolaže te suradnjom knjižničara i učitelja ostvaruje se partnerstvo u školskoj knjižnici. Nacionalni kurikulum navodi da se školska knjižnica neposredno i posredno uključuje u odgojno-obrazovni proces: neposredno kroz knjižnično-informacijsko obrazovanje, a posredno unutar međupredmetne korelacije. Kulturna i javna djelatnost školske knjižnice zauzima nezaobilazno mjesto u cjelokupnom životu škole, a školski knjižničar je animator, pokretač i informator. Zadatak je knjižničara otvoriti i promovirati prostor, fondove, nove knjižnične usluge i nove stilove učenja. Kulturna i javna djelatnost sastavni je i neizostavni dio godišnjeg plana i programa rada školske knjižnice te odgojno-obrazovnog rada škole. Sadržaji kulturne i javne djelatnosti poticaj su za provođenje aktivnosti, događanja i projekata na određenu temu koje osmišljava, pokreće i koordinira školski knjižničar, uz suradnju s učiteljima u školi.
Sažetak (engleski) By the clauses of Law for Elementary and Middle Education, the existence and function of the school library is stipulated. The school library, by law, needs to meet the standards that are laid down by Standards. The Standard prescribes that the fuction of the school library is condoned through three basic program guidelines: an upbringing-educational activity, professional library activity, and a cultural – public activity. The library's activities, aimed at training students and teachers for research learning, information literacy, teamwork and quality presentation, are indicators of competences of the school library. By using of the library materials at disposal and the cooperation of librarians and teachers, a partnership is made in the school library. The national curriculum states that the school library is directly and indirectly involved in the educational process: directly through library-information education, and indirectly within the correlation between different schools’ subjects. The cultural and public activity of the school library occupies an indispensable place in the life of the school, and the school librarian is an animator, initiator and informant. The librarian's task is to open and promote the library space, funds, new library services and new learning styles. Cultural and public activity is an integral and indispensable part of the annual plan and program of work of the school library and educational work of the school. The contents of cultural and public activities are an incentive to carry out activities, events and projects on a specific topic designed, initiated and coordinated by the school librarian, with cooperation with teachers in the school.
Ključne riječi
kulturna i javna djelatnost knjižnice
školski knjižničar
školski projekt
samovrednovanje i vrednovanje
knjižnični fond
školski kurikulum
Ključne riječi (engleski)
cultural and public activity of the library
school librarian
school project
self-evaluation and evaluation
library fund
school curriculum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:999720
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-18 14:44:33