Naslov Upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije u predmetnoj nastavi
Naslov (engleski) The use of information and communication technology in subject teaching
Autor Iva Peranović
Mentor Ana Pongrac Pavlina (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Pavlina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Pongrac Pavlina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Ovaj rad će ispitati upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije unutar nastavnog procesa predmetne nastave. Ubrzani razvoj današnje tehnologije dovodi do inovacija koje je moguće implementirati kako bi se poboljšala svakodnevna nastava. Na početku ovog rada definirat će se pojam informacijsko-komunikacijske tehnologije. Zatim će se pojasniti upotreba informacijsko-komunikacijske tehnologije u svrhu unaprjeđenja nastavnog procesa te će se ukratko pojasniti pojmovi informacijska i računalna pismenost, e-učenje i m-učenje, web 2.0 alati te korištenje robota unutar nastave. U nastavku rada biti će opisani projekti „Škola za život“ i „e-Škole“ kojima se pokušava potaknuti na digitalizaciju unutar obrazovnih ustanova na području Republike Hrvatske. Nadalje, definirat će se općenito značenje pojma kompetencije te će se opisati kompetentan nastavnik u tehnološkom i pedagoškom smislu te riječi. Također, navest će se različiti načini primjene računala i digitalnih obrazovnih sadržaja unutar same nastave, ali i konkretni primjeri uporabe različitih softverskih alata, mrežnih stranica i aplikacija unutar određenih nastavnih predmeta kao što su informatika, matematika, hrvatski jezik te strani jezik poput engleskog jezika. Također, bit će opisana analiza digitalnih obrazovnih sadržaja koji se nalaze na repozitoriju digitalnih obrazovnih sadržaja pod nazivom Edutorij. Opisat će se kako informacijsko-komunikacijska tehnologija može pridonijeti pri radu s učenicima s posebnim potrebama poput darovitih učenika i učenika s poteškoćama u razvoju. Uz to navest će se prednosti i nedostatci uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije unutar nastavnog procesa. Na samome kraju prikazat će se analiza i rezultati istraživanja čiji je cilj utvrditi u kojoj mjeri unutar nastavnog procesa predmetni učitelji koriste tehnologiju i sadržaje koje ona pruža te kakvi su njihovi osobni stavovi prema upotrebi iste. Istraživanje će se provesti putem ankete koju će predmetni nastavnici ispunjavati u osnovnim školama s područja Republike Hrvatske.
Sažetak (engleski) This diploma paper researches the use of information and communication technology in the teaching process of subject teaching. The rapid development of recent technology has resulted in innovations that can be implemented for the purpose of teaching improvement. The paper begins with the information and communication technology concept definition. There follows the explanation on the use of information and communication technology in teaching process improvement, as well as of the terms such as information and computer literacy, e-learning and m-learning, web 2.0 tools, and the use of robots in teaching. The following chapter focuses on the projects „Škola za život“ and „e-Škole“ aiming at digitalization of educational institutions in the Republic of Croatia. Furthermore, the paper deals with the general meaning of the terms competence, a competent teacher in technological and pedagogical sense of the term. Additionally, different usages of computers and digital educational content in teaching will be described, giving concrete examples of using different software tools, websites and applications in particular subjects such as informatics, mathematics, Croatian language, chemistry and foreign language like English language. Also, an analysis of the digital educational content found in the digital educational content repository called „Edutorij“ will be described. The paper describes the ways information and communication technology contribute to working with students with special needs e.g. gifted students and students with disabilities. In addition, the advantages and disadvantages of using information and communication technology in teaching will be listed. Finally, an analysis and research results will be presented with an aim to determine the extent at which subject teachers use technology and the contents within the teaching process; it presents teachers' personal attitudes towards the use of information technology. The research will be conducted among subject teachers in primary schools in the Republic of Croatia by means of a questionnaire.
Ključne riječi
predmetna nastava
informacijsko-komunikacijska tehnologija
nastavni proces
digitalni obrazovni alati
osnovna škola
Ključne riječi (engleski)
subject teaching
information and communication technology
teaching process
digital educational tools
primary school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:499924
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Informatologija, Informatika (nastavnički), Informatika (istraživački) Smjer: Informatika (nastavnički) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije informacijskih znanosti (mag. educ. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-28 13:18:49