Naslov Autentičnost u pedagoškom odnosu
Naslov (engleski) Authenticity in Pedagogical Relation
Autor Ana Bauer
Mentor Marija Bartulović (mentor)
Član povjerenstva Zvonimir Komar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Kušević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2021-10-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Sažetak U ovom diplomskom radu istražuje se autentičnost u pedagoškom odnosu. Cilj je otkriti i pokazati je li autentičnost u pedagoškom odnosu moguća i je li poželjna, te razumjeti kakav je pedagoški odnos koji uključuje autentičnost. Polazna točka rada je čovjek kao subjekt pedagogije i pedagoškog odnosa. Daje se humanistički pogled na čovjeka koji se nalazi na svom putu postajanja čovjekom, te je u tom procesu neodvojiv od svijeta u kojem biva. S obzirom na to, kao normativni ideal pedagogije postavlja se sloboda. Pedagoški odnos razumije se kao poseban odnos između odgajatelja i odgajanika koji se odvija u svrhu procesa humanizacije subjekta. Specifične karakteristike tog odnosa uvjetovane su posebnim načinom bivanja subjekata, a koji se opisuje s obzirom na postavljeno idealno viđenje čovjeka. Pretpostavlja se poveznica autentičnosti i posebnog načina čovjekova bivanja. Zatim se istražuje i prikazuje autentičnost, na četiri konceptualne razine koje se međusobno informiraju: autentičnosti kao društvenog ideala, etičke koncepcije, pedagoškog pojma i pedagoških operacionalizacija. Pedagoškim pojmom autentičnosti može se opisati karakteristika posebnog, stvaralačkog ljudskog bića koje se razvija, a čiji je unutrašnji svijet kongruentan s njegovim djelovanjem u svijetu. Prikazane pedagoške operacionalizacije autentičnosti, poput autentičnosti kao dispozicije, ukazuju na relacijsku, razvojnu i transformativnu komponentu autentičnosti. Pedagoški odnos između autentičnih individua ima posebnu kvalitetu s obzirom na narav pedagoški shvaćene autentičnosti. Ta kvaliteta se vidi kao potencijal za transformaciju sebe i svijeta, odnosno društva.
Sažetak (engleski) This paper explores authenticity in pedagogical relation. The goal is to discover and show the possibility and the need for authenticity in pedagogical relation and to also understand the special nature of a pedagogical relation which contains authenticity. Starting point of this work is the human subject in pedagogy and pedagogical relation. A humanist view of the subject is offered, one that sees a human being as one in the process of becoming human, inseparable from the world in which he exists. Considering this, freedom is offered as a pedagogical normative ideal. A pedagogical relation is understood as a specific relationship between the educator and the educand, which is unfolding with the purpose of humanising the subject. The special way of being human regarding the ideal of freedom is constitutional to the specific characteristics of the pedagogical relation. It is suggested that authenticity and this special way of being are connected. Next, authenticity is explored and represented on four conceptual, mutually informed levels: authenticity as a societal ideal, an ethical concept, a pedagogical idea and of pedagogical operationalization. Pedagogical idea of authenticity can be used to describe a characteristic of an evolving, individual, creative human being whose inner world is in congruence with his actions in the world. Pedagogical operationalization of the idea is shown, for example authenticity as a disposition. They point towards relational, developing and transformative components of authenticity. Pedagogical relation between authentic individuals has a special quality regarding the nature of the pedagogical idea of authenticity. This quality is understood as a transformative potential for changing self and the world and society.
Ključne riječi
autentičnost
pedagoški odnos
čovjek kao subjekt
sloboda
transformacija
Ključne riječi (engleski)
authenticity
pedagogical relation
human subject
freedom
transformation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:568201
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-09 20:39:41