Naslov Fotograf Rudolf Mosinger (1865.-1918.)
Naslov (engleski) Photographer Rudolf Mosinger (1865.–1918.)
Autor Filip Kučeković
Mentor Lovorka Magaš Bilandžić (mentor)
Član povjerenstva Danko Šourek (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Patricia Počanić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za povijest umjetnosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
Sažetak U diplomskom radu obrađuje se djelovanje fotografa Rudolfa Mosingera od posljednjeg desetljeća 19. stoljeća do 1918. U tome je razdoblju Rudolf Mosinger stvorio mnoštvo zanimljivih i vrijednih fotografija koje dosad nisu detaljnije analizirane, interpretirane i vrednovane u povijesti hrvatske fotografije.
U prvom dijelu rada analizirana je postojeća literatura i povijesni izvori u kojima se spominje Rudolf Mosinger te su ukratko opisani njegov život i djelovanje u zagrebačkim atelijerima koje je osnovao i vodio. Također su prikazana i tehnička dostignuća kojima se koristio te reklame kojima je želio popularizirati svoj fotografski obrt.
U nastavku je diplomski rad podijeljen prema motivima koje njegove fotografije prikazuju. Među njima prevladavaju portreti koji imaju posebnu funkciju u razdoblju prijelaza s 19. u 20. stoljeće. Portrete se može podijeliti na prikaze torza i punih figura, portrete djece koji su bili razmjerno popularni u tome razdoblju te grupne portrete koji su prikazivali različite kolektive, od obitelji do članova određenih institucija i društava. Rudolf Mosinger se istaknuo i kao fotograf grada te je na svojim vedutama zabilježio razvoj Zagreba i njegovih značajnih građevina. Osim veduta fotografirao je i okolicu Zagreba koja je prisutna na njegovim panoramama koje su brojčano manje zastupljene od veduta. Obrađene su i fotografije Rudolfa Mosingera kojima je sudjelovao na Milenijskoj izložbi 1896. u Budimpešti kada je snimio motive zagrebačke i varaždinske županije koji su, sa snimkama drugih fotografa, predstavljali hrvatska područja.
U radu se analizira i dio Mosingerova opusa koji je nastao u suradnji sa Salamonom Bergerom, ravnateljem Etnografskog muzeja, u kojem su fotografije Rudolfa Mosingera služile kako bi se popularizirale hrvatske narodne nošnje.
U zaključku se djelovanje Rudolfa Mosingera vrednuje te se on ističe kao jedan od zaslužnih fotografa u povijesti hrvatske fotografije.
Sažetak (engleski) This paper analyses the work of photographer Rudolf Mosinger who was one of the most important photographers of the end of the 19th century and the beginning of the 20th. In that period Rudolf Mosinger made plenty of very interesting and valuable photographs which weren't analyzed, interpreted, and valued in detail in the history of Croatian photography.
In the first part of the paper, we analyze the current bibliography and historical documents about Rudolf Mosinger and we offer a short history of his life and work in the ateliers in Zagreb which he founded and lead. We also consider the technical devices he used and the advertisements used for the popularization of his photographic manufacture.
The paper is further organized according to the motives of Mosinger's photographs. Among them prevail the portraits which have the special function at the turn of the 20th century. The portraits consist of the representations of torsos of full figures, the portraits of children which were quite popular at that age, and the group portraits which represented different collectives – families or members of certain institutions or associations. Rudolf Mosinger was also distinguished as the photographer of the city, and his vedutas captured the development of Zagreb and its important buildings. Mosinger also photographed the environment close to Zagreb, which is shown on his landscapes, in number less than the vedutas. We then analyze Mosinger's photographs from the Millennial exhibition held in 1896. in Budapest. He photographed the motives from Zagreb and Varaždin county and with other photographers represented Croatian areas.
In the paper, we also analyze the part of Mosinger's oeuvre developed in cooperation with Salamon Berger, the director of the Ethnographic Museum, where Mosinger's photographs popularized the Croatian folk costumes.
The conclusion values the work of Rudolf Mosinger as an important photographer in the history of Croatian photography.
Ključne riječi
Rudolf Mosinger
fotografija
portreti
vedute
panorame
Ključne riječi (engleski)
Rudolf Mosinger
photography
portraits
vedutas
landscapes
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:018077
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: istraživački, nastavnički Smjer: istraživački Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra povijesti umjetnosti (mag. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-10 15:17:20