Naslov Medijska pismenost i društvene mreže u osnovnoškolskom obrazovanju
Naslov (engleski) Media literacy and social networks in primary school education
Autor Sabina Vincelj
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Barbarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2021-10-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Tehnološka i informacijska revolucija u različitim granama ljudskog znanja postala je karakteristična značajka dvadeset prvog stoljeća. Društveno umrežavanje jedan je od rezultata ovog tehnološkog razvoja koji je ušao u svakodnevni život ljudi, a postalo je nezamjenjivo sredstvo zbog svojih mogućnosti i tehničkih metoda. Danas su društveni mediji postali sastavni dio naše svakodnevice. Mediji nisu samo izvori informacija i zabave, oni su i sredstva komunikacije, način na koji stupamo u kontakt s drugima, bez obzira na udaljenost. Mediji imaju i pozitivne i negativne učinke na obrazovanje, obitelji i na odnose između djece i roditelja. Utjecaj medija zapravo je mnogo složeniji nego što to znači jednostavna podjela na negativne i pozitivne učinke. Društveno umrežavanje je korištenje internetskih stranica društvenih medija kako bi pojedinac bio povezan s prijateljima, obitelji, kao i mogućnost stvaranja novih poznanstava. Najčešće korištene društvene mreže školske djece su Facebook, Tik Tok, Instagram, YouTube. Danas škole više nisu prvo mjesto kontakta djece s računalima; digitalni mediji središnji su dio njihovih izvanškolskih iskustava, te njihovih svakodnevnih odnosa i identiteta. Razvoj društvenih mreža i digitalna kultura nameće potrebu približavanja društvenih mreža učenicima i nastavnicima, te sudjelovanje u školskim zadacima i sadržajima. Neformalno korištenje društvenih mreža u obrazovanju je češće, a jedan od najboljih primjera takve upotrebe su grupe ili zajednice društvenih mreža. Cilj diplomskog rada je razlučiti utjecaj medijske pismenosti i društvenih mreža na život i obrazovanje osnovnoškolaca, dok je glavno istraživačko pitanje utječu li društvene mreže, igrice i korištenje Interneta na odgoj i obrazovanje učenika osnovne škole od petog do osmog razreda.
Sažetak (engleski) The technological and information revolution in various branches of human knowledge has become a characteristic feature of the twenty-first century. Social networking is one of the results of this technological development that has entered people's daily lives and has become an indispensable tool due to its capabilities and technical methods. Today, social media has become an integral part of our daily lives. The media are not only sources of information and entertainment, they are also a means of communication, a way of getting in touch with others, regardless of distance. The media have both positive and negative effects on education, families and on the relationship between children and parents. The influence of the media is actually much more complex than the simple division into negative and positive effects. Social networking is the use of social media websites to keep an individual connected with friends, family, as well as the ability to make new acquaintances. The most commonly used social networks of school children are Facebook, TokTok, Instagram, YouTube. Today, schools are no longer the first point of contact for children with computers; digital media are a central part of their extracurricular experiences, and their everyday relationships and identities. The development of social networks and digital culture imposes the need to bring social networks closer to students and teachers, and to participate in school assignments and content. Informal use of social networks in education is more common, and one of the best examples of such use are groups or communities of social networks. The aim of the thesis is to distinguish the impact of media literacy and social networks on the life and education of primary school students, while the main research question is whether social networks, games and the use of the Internet affect the education of primary school students from fifth to eighth grade.
Ključne riječi
medijska pismenost
društvene mreže
osnovnoškolsko obrazovanje
roditelji
učitelji
Ključne riječi (engleski)
media literacy
social networks
primary education
parents
teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:671311
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjer: Bibliotekarstvo; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Javna napomena Izvanredni studij
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 15:43:41