Naslov Radionice BBC micro:bita u KGZ-u
Naslov (engleski) BBC micro:bit workshops in KGZ (Zagreb City Libraries)
Autor Jelena Derenčin
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Ana Barbarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Hebrang Grgić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Na temelju dostupne literature u uvodnom teorijskom dijelu daje se kratak pregled o važnosti informacijskog i informatičkog opismenjavanja te ulozi narodnih knjižnica. Daje se osvrt na novi način opismenjavanja u knjižnicama, a to je programiranje. Ukratko se objašnjava programiranje i opisuje Micro:bit. Naglašava se važnost učenja, kako za korisnike knjižnica ili one koji bi to tek mogli postati, tako i za zaposlenike knjižnica jer od njih sve počinje. Knjižničari su ti koji moraju prvi prepoznati novitete, uvesti ih u knjižnicu, naučiti se služiti njima, privući korisnike, naučiti njih kako koristiti nove tehnologije i načine pristupa informacijama. Navode se neki primjeri iz svijeta. Opisane su ukratko Knjižnice grada Zagreba te radionice za djecu malog računala za programiranje punim imenom BBC micro:bit. U fokusu su istraživanja bili knjižničari iz nekoliko knjižnica KGZ-a gdje su se radionice održavale. Kako su se oni snašli s dobivenom edukacijom te kako su oni dalje provodili radionice za programiranja Micro:bita koje su bile namijenjene djeci. Programirati na Micro:bitu knjižničari su naučili na radionicama koje je za njih organizirao IRIM koji je donirao opremu i edukaciju KGZ-u. Istraživanje je provedeno dijelom putem intervjua, dijelom pomoću google forms upitnika. Navedeni su neki ogledni primjeri radionica programiranja Micro:bita za djecu koje su bile organizirane po nekoliko knjižnica KGZ-a da se vidi kako knjižničari organiziraju i provode radionice. Jedan je primjer radionice uživo, drugi je primjer online radionice, a treći je primjer primjene Micro:bita na radionici Knjižničnog bijega kao jedne zanimljive kreativne radionice u kojoj se tehnologija izvrsno stopila s knjižnicom.
Sažetak (engleski) The introductory theoretical part based on available literature gives us a brief overview on the importance of information literacy, information technology and the role of public libraries. A review of a new way of literacy in public libraries is given and that is programming. Programming is briefly explained as well as Micro:bit is described.
The importance of learning is emphasised, both for library users or for those who could become one and for library employees because it all starts with them. Librarians are the first to recognize novelities, introduce them to the library, learn to use them, attract users and teach them how to use new technologies and ways to access information. Some examples from the world are given.
We are introduced to Zagreb City Libraries and workshops for children of programming a small computer full name BBC micro:bit that are organized. The focus of the research were librarians from the several KGZ libraries where the workshops were held. How they coped with the education they received and how they continued to conduct Micro:bit programming workshops for children. Librarians learned to programm Micro:bit at workshops organized for them by IRIM, which donated equipment and education to KGZ.
The research was conducted partly through interviews, partly using google forms questionnaries. Some sample examples of Micro:bit programming programs for children that have been organized by several KGZ libraries are given to see how librarians organize and conduct workshops. One example is an online workshop, then a live workshop held in the library and an example of applying Micro:bit to a library escape as one interesting creative workshop where technology blended perfectly with books and the library as a space.
Ključne riječi
važnost cjeloživotnog učenja
narodne knjižnice i pismenost u 21. stoljeću
programiranje
KGZ i IRIM
Micro:bit radionice za djecu
Ključne riječi (engleski)
The importance of lifelong learning
public libraries and literacy in the 21st century
programming
Zagreb City Libraries (KGZ)
Institute for Youth Development and Innovation (IRIM)
Micro:bit workshops for children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:218958
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjer: Bibliotekarstvo; smjerovi: Bibliotekarstvo Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-10 22:30:17