Naslov Barokna sakralna baština Zagreba: prijedlog projektne nastave iz predmeta Likovna umjetnost
Naslov (engleski) The Baroque sacral heritage of Zagreb: a proposal for project-based learning in Visual Arts
Autor Stjepan Škrbin
Mentor Jasmina Nestić (mentor)
Mentor Danko Šourek (komentor)
Član povjerenstva Josipa Alviž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Nestić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danko Šourek (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za povijest umjetnosti) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
Sažetak U ovom diplomskom radu predstavljen je prijedlog projektne nastave za Likovnu umjetnost, a u kojoj se obrađuje barokna sakralna umjetnost u Zagrebu. Projektna nastava je podijeljena na dvije faze: učioničku nastavu i terensku nastavu.
U sklopu učioničke nastave obrađuju se dvije teme kroz dva nastavna sata: Prostor barokne crkve na primjeru sv. Katarine Aleksandrijske na Gornjem gradu i Barokna sakralna ikonografija u crkvi Pohoda Blažene Djevice Marije na Dolcu u Zagrebu. Ova faza projektne nastave zamišljena je kao uvod u problematiku barokne sakralne ikonografije, što će pomoći učenicima u pisanju njihovih eseja i izradi izlaganja za terensku nastavu. Osim toga, prvi sat se odnosi na barokni sakralni interijer, što je sastavni dio ove projektne nastave i cjelovite obrade barokne sakralne umjetnosti pa se obrađuje na prvom nastavnom satu kao uvod u ovu projektnu nastavu. Druga faza projektne nastave je terenska nastava prije koje se učenici trebaju podijeliti u grupe i zajednički istražiti jednu odabranu temu. Unutar svake teme je nekoliko podtema i svaki od učenika u istoj grupi mora napisati esej o svojoj podtemi, a zajedno trebaju osmisliti izlaganje koje će održati na terenskoj nastavi. Terenska nastava se održava u crkvi sv. Katarine Aleksandrijske na Gornjem gradu i crkvi sv. Ivana Krstitelja na Novoj Vesi, te u Riznici zagrebačke katedrale.
Cilj ove projektne nastave je na primjerima zagrebačke barokne sakralne baštine obraditi četiri podteme unutar Kurikulumom propisane teme Umjetnost i duhovnost u srednjim školama, kao i ostvarenje konačnog rezultata ove projektne nastave, a to je učeničko izlaganje na terenskoj nastavi. Tijekom projektne nastave, osim činjeničnog znanja i učenikovih kognitivnih sposobnosti, razvijat će se i njihova kreativnost i kritičko razmišljanje.
Sažetak (engleski) This thesis presents a proposal for a project-based learning related to the Baroque sacral art in Zagreb, which is taught in secondary schools. The project course is divided into two phases: classroom study and field course, in which students deliver a short presentation on the selected work of art.
The first phase of the project course is a classroom study in which two topics are taught in two lessons: The space of a Baroque church on the example of St. Catherine of Alexandria in Gornji grad and Baroque sacral iconography in the Church of the Visitation of the Blessed Virgin Mary in Dolac in Zagreb. This phase of the project course is conceived as an introduction to the issue of Baroque sacral iconography, which will help students in writing their essays and making their presentations for the field course. In addition to this, the first lesson refers to the interior of baroque churches, which is an integral part of this project course and an important part of a complete processing of any material related to the Baroque sacral art, therefore it is covered in the first lesson as an introduction to this project course. The second phase of the project course is a field course, before which students should be divided into groups and jointly research one selected topic. Within each topic there are several subtopics and each of the students in the same group needs to write an essay about their subtopic. Furthermore, students should design a presentation together, which will then be presented during the field course. The field course is held in the churches of St. Catherine of Alexandria in Gornji grad and St. John the Baptist in Nova Ves, and in the Zagreb Cathedral’s Treasury. Students will have to prepare for their presentations by reading relevant literature before the second phase of the project course.
The objective of this project course is to use the examples of Zagreb's Baroque sacral heritage to cover four subtopics within the main topic »Art and spirituality« prescribed by the Curriculum in secondary schools, as well as achieving the final result of this project course, which are the students’ presentations in the field. During the project course, in addition to factual knowledge and the student's cognitive abilities, their creativity and critical thinking will be developing as well.
Ključne riječi
barokna umjetnost
ikonografija
Likovna umjetnost
projektna nastava
Zagreb
Ključne riječi (engleski)
Baroque art
iconography
Visual Arts
project-based learning
Zagreb
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:470754
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: istraživački, nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (mag. educ. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-16 20:36:18