Naslov Zaštita i očuvanje Sony PlayStation 2 videoigara
Naslov (engleski) Protection and preservation of Sony PlayStation 2 video games
Autor Filip Lukeš
Mentor Vjera Lopina (mentor)
Član povjerenstva Ivan Dunđer (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislava Lauc (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vjera Lopina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak PlayStation 2 povijesno je najprodavanija konzola za videoigre. Unatoč popularnosti ove konzole, zbog starosti ovog uređaja, opstanak videoigara za ovu konzolu je ugrožen. Ovaj rad obrađuje povijest PlayStation 2 uređaja i govori o kulturološkim utjecajima i važnosti PlayStationa 2 za svijet videoigara. Također, ovaj rad se bavi metodama, pristupima i problematikom očuvanja videoigara za PlayStation 2 i očuvanjem same konzole.
Analizom znanstvenog istraživanja o evaluaciji metoda očuvanja konzolaških videoigara, priručnika o brizi i rukovanju CD i DVD medijima predstavljene su metode i problemi očuvanja originalne fizičke građe, stvaranje sigurnosnih kopija i očuvanje kroz digitalizaciju putem emulacije. Očuvanje fizičkog originala je vrlo komplicirano te zbog svoje prirode ograničava korištenje same konzole i videoigara, što predstavlja problem takvom interaktivnom mediju. Dok je to moguće zaobići izradom sigurnosnih kopija kako je objašnjeno u priloženim video esejima, metode koje bi omogućile uporabu sigurnosne kopije su kompleksne i njihova legalnost je upitna. Usporedbom s današnjim mogućnostima i napretku. u tehnologiji emulacije, emulacija putem besplatnog PCSX2 emulatora otvorenog koda se pokazala najprikladnijom metodom za očuvanje prema parametrima istraživanja iz 2009. godine, ali sadrži potencijalne legalne komplikacije zbog potrebe izrade digitalnih kopija prema originalnim fizičkim diskovima.
Prema Zakonu o autorskom pravu i srodnim pravima i prema izjavi i prijedlogu Europske federacije arhiva, muzeja i projekata za očuvanje videoigara (EFGAMP), unatoč obećavajućim tehnološkim mogućnostima emulatora, pravni problemi zadaju dodatne izazove institucijama poput muzeja, arhiva i projekata za očuvanje videoigara.
Sažetak (engleski) The PlayStation 2 is historically the most sold video game console. Despite the popularity of this console, due to the age of this device, the survival of video games for this console is threatened. This paper covers the history of the PlayStation 2 device and discusses the cultural influences and importance of the PlayStation 2 for the world of video games. This paper also deals with methods, approaches and issues of preservation of video games for PlayStation 2 and preservation of the console itself.
The analysis of scientific research on the evaluation of preservation methods of console video games, manuals on the care and handling of CD and DVD media is used to present the methods and problems of preservation of the original physical material, creation of backup copies and preservation through digitization through emulation. Physical preservation of the original material is very complicated and due to its nature that limits the use of the console itself and compatible video games, which is a problem for such an interactive medium. While it is possible to work around this by making backup copies, as explained in the attached video essays, the methods that would allow the use of backup copies are complex and their legality is questionable. Compared to today's capabilities and advances in emulation technology, emulation via the free and open source PCSX2 emulator has been shown to be the most suitable preservation method according to the 2009. research parameters, but contains potential legal complications due to the requirement to make digital copies out of the original physical discs.
According to the Law on Copyright and Related Rights and according to the statement and proposal of the European Federation of Archives, Museums and Video Game Preservation Projects (EFGAMP), despite the promising technological possibilities of emulators, legal issues pose additional challenges to institutions such as museums, archives and video game preservation projects.
Ključne riječi
Digitalizacija
Očuvanje
Videoigre
PlayStation 2
Arhiviranje
Ključne riječi (engleski)
Preservation
Archiving
Digitalisation
PlayStation2
Video games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:889388
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) informacijskih znanosti (univ. bacc. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-21 17:35:11