Naslov Mobilno učenje u nastavi informatike srednjih škola
Naslov (engleski) Mobile learning in high school computer classes
Autor Dominik Grimm
Mentor Ana Pongrac Pavlina (mentor)
Član povjerenstva Ana Pongrac Pavlina (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Krešimir Pavlina (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2022-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija
Sažetak U 21. stoljeću se škole i nastavnici sve više suočavaju sa važnom i sveprisutnijom ulogom informacijsko-komunikacijskih tehnologija kako u obrazovanju, tako i svakodnevnom životu. Njihove mogućnosti i prednosti se više nego ikad koriste kako bi se nastava pretvorila u zanimljiviji i interaktivniji oblik s namjerom postizanja boljih rezultata, podizanja razine motivacije i interesa za gradivo kod učenika. S razvojem brojnih alata, programa i aplikacija omogućene su brojne opcije za izvedbu nastave, no također je vidljivo da se industrija kreće prema favoriziranju pametnih uređaja i mobilnih aplikacija. Jedan od glavnih razloga je svakodnevno korištenje pametnih uređaja, poglavito pametnih telefona od strane gotovo svih dobnih skupina, pa tako i učenika osnovnih i srednjih škola. Premda su pametni uređaj danas dostupni većini populacije, a mogućnosti njihovog korištenja brojne, oni kao mediji i dalje podliježu stigmi da odmažu koncentraciji te da je prevelik priljev informacija da bi se mogao koristiti u svrhe formalnog obrazovanja. Svrha ovog rada je istražiti na koji bi se način pametni uređaji mogli integrirati u nastavu informatike u srednjim školama, na koji način već jesu te jesu li rizici od njihove integracije uistinu preveliki da bi se njihovim uvođenjem dovelo do kontraefekta kod učenika. Provedeno istraživanje je usmjereno na nastavnike informatike u obrazovnim institucijama te studente nastavničkog smjera informatike kako bi se analiziralo njihovo mišljenje o integraciji pametnih uređaja u nastavi, koliko iz njihovog iskustva učenici podliježu pametnim uređajima kao sredstvima za bijeg od nastave i alatima dekoncentracije te koliko su uopće upoznati s mogućnostima pametnih uređaja u obrazovnim segmentima.
Sažetak (engleski) In 21st century, schools and teachers face numerous challenges, one of which being the important and everpresent role of information-communication technologies in education, as well as in everyday life. Possibilities of such technology are more than ever used to shape teaching experience into a more interesting and interactive form – with a clear goal in mind, students achieving better results, having higher motivation and interest for education material. Numerous tools exist, programs and applications alike, which gives teachers and school many different option of integrating it into education, however – it is clear the industry gravitates towards smart devices and mobile applications, one of main reasons being everyday usage of smart devices throughout all age groups, especially students across all levels of formal education. Even with smart devices, especially smartphones, being available to the majority of global population and their capabilities being greater with each passing day, smart devices still fall under the stigma of being too distracting to be helpful in formal education. The goal of this thesis is to explore ways of smart devices to be integrated in computer classes, focusing on high schools. This thesis also strives to analyse ways smart devices already are integrated and to find out whether the stigma is in fact true – are they too distracting? The conclusions of an accompaying research are built upon answers and thoughts of teachers of computer sciences in educational institutions, as well as students majoring in computer science, teaching-oriented programme. Research is analysing their opinions on integration of smart devices in classes, their experience of students using smart devices as means of escape, rather than useful educational purposes, and trying to understand how much are current and future teachers truly acquainted with the possibilites of smart devices in the context of education.
Ključne riječi
mobilno učenje
nastava
informatika
pametni uređaji
formalno obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
mobile learning
teaching
computer science
smart devices
formal education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:912433
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Informatika (nastavnički), Informatika (istraživački), Informatologija; smjerovi: Informatologija, Informatika (nastavnički), Informatika (istraživački) Smjer: Informatika (nastavnički) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije informacijskih znanosti (mag. educ. inf.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-26 20:48:06