Naslov Doprinos katoličkih osnovnih škola pedagoškom pluralizmu
Naslov (engleski) The contribution of Catholic primary schools to pedagogical pluralism
Autor Ana Kapular
Mentor Ante Kolak (mentor)
Član povjerenstva Ivan Markić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Blažević Simić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za pedagogiju) Zagreb
Datum i država obrane 2023-02-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Temeljno obilježje današnjih pluralnih demokratskih društava je da u svim područjima života, a tako i u odgojno-obrazovnom, nudi mogućnost izbora. Dok se u homogenim društvima može čak iznijeti jak argument protiv raznolike odgojno-obrazovne ponude, u pluralističkim društvima u kojima koegzistira niz različitih etničkih, jezičnih i vjerskih skupina puno je teže obraniti koncept jedinstvenih škola, a da se ne naruši pravo djece i roditelja na slobodan izbor one odgojno-obrazovne sredine koju smatraju najprimjerenijom i koja odgovara njihovim vrijednosnim orijentacijama. Koncept slobode odgoja i obrazovanja podrazumijeva, među ostalim, pravo Katoličke Crkve na osnivanje odgojno-obrazovnih ustanova i upravljanje istima prema vlastitim moralnim načelima. Dobro je znano kako Katolička Crkva ima dugo i bogato iskustvo odgojno-obrazovnog djelovanja i upravo katoličke škole danas čine najveću skupinu privatnih i vjerskih škola u svijetu, a trend upisa učenika na globalnoj razini je u stalnom porastu. U proteklih četrnaest godina u Hrvatskoj je otvoreno dvanaest katoličkih osnovnih škola, a kako postoje naznake da će se otvarati nove, uočena je potreba za njihovim sustavnijim poznavanjem. Ovaj rad sadrži prikaz kvalitativnog istraživanja provedenog postupkom intervjuiranja ravnatelja s ciljem utvrđivanja posebnosti djelovanja suvremenih katoličkih osnovnih škola u Hrvatskoj i njihova doprinosa pedagoškom pluralizmu. Temeljeći svoj rad na općim ljudskim i kršćanskim vrijednostima, stavljajući u središte djelovanja osobu u njenom cjelovitom transcendentnom identitetu, zalažući se za cjelovit i skladan razvoj svih konstitutivnim elemenata osobe, unoseći vlastite metode i sredstva odgojno-obrazovnog rada, katoličke osnovne škole u Hrvatskoj pružaju važan doprinos pluralizmu odgojno-obrazovnih mogućnosti.
Sažetak (engleski) The fundamental characteristic of today's plural democratic societies is that it offers the possibility to choose in all areas of life, including education. While a strong argument can be made against a diverse educational offer in homogenous communities, in pluralistic societies, where a number of different ethnic, linguistic and religious groups coexist, it is much more difficult to defend the concept of distinctive schools without violating the rights of children and parents to choose the educational environment that they consider the most appropriate and that corresponds to their values. The concept of freedom of education includes, among other things, the right of the Catholic Church to establish educational institutions and manage them according to its own moral principles. It is well known that the Catholic Church has a long and rich experience in educational activity; Catholic schools are the largest group of private and religious schools in the world today, and the trend of student enrollment at the global level is constantly increasing. In the past fourteen years, twelve Catholic primary schools have been opened in Croatia, and, as there are indications that new ones will be opened, the need for more systematic knowledge of them has been noticed. This paper contains a review of qualitative research conducted by interviewing principals with the aim of determining the particularities of contemporary Catholic primary schools in Croatia and their contribution to pedagogical pluralism. Basing its work on general human and Christian values, putting the person in its complete transcendent identity at the center of its activities, advocating for the integral and harmonious development of all the constituent elements of a person, introducing its own methods and means of educational work, Catholic primary schools in Croatia provide an essential contribution to the pluralism of educational opportunities.
Ključne riječi
katoličke škole
pluralizam u odgoju i obrazovanju
cjelovit odgoj i obrazovanje
pedagoški pluralizam
Ključne riječi (engleski)
Catholic schools
educational pluralism
holistic education
pedagogical pluralism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:464234
Studijski program Naziv: Pedagogija (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-02 18:06:12