Naslov Autoenografija autanja: od A do Žic
Naslov (engleski) Autoetnography of Coming-out: from A to Žic
Autor Martina Žic
Mentor Marija Bartulović (mentor)
Član povjerenstva Ana Širanović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Kušević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2023-02-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Iako se opći stav o seksualnim manjinama u hrvatskom društvu mijenja u pozitivnom smjeru, još uvijek su prisutni nevidljivost, stigmatizacija i diskriminacija LGBT+ pojedinaca te oni su prisutni i u odgojno-obrazovnim okruženjima. Djeca i mladi koji otkrivaju svoj neheteroseksualni identitet u heteronormativnom društvu mogu se susresti s poteškoćama u prihvaćanju vlastitog identiteta. Osim toga, oni se susreću s različitim reakcijama u svojoj okolini te one mogu utjecati na kvalitetu razvoja njihovog identiteta. Da bi se postigla senzibilizacija društva prema potrebama LGBT+ djece i mladih, potrebno je produbiti razumijevanje o njihovom specifičnom razvoju identiteta i problemima s kojima se susreću. To se može postići i istraživanjem individualnih iskustava mladih lezbijski, gejeva, biseksualnih i transseksualnih osoba te će se u ovom radu koristiti autoetnografska istraživačka metoda utemeljena na dnevničkim zapisima jedne osobe koja pripada LGBT+ zajednici kako bi se prikazala ta jedinstvena iskustva, s naglaskom na njihovu povezanost sa školom i obitelji. Djeca i mladi koji su LGBT+ doživljavaju krizu seksualnog identiteta te mogu razviti psihološke probleme poput internalizirane homofobije, a kada se počnu autati prijateljima i roditeljima, to može biti zahtjevan proces ako se autanje događa u netolerantnoj sredini i oni mogu razviti depresiju i druge psihičke probleme. Zbog svih tih razloga, LGBT+ djeca i mladi su ranjiva skupina te je potrebno pružiti im podršku i osigurati da se osjećaju prihvaćeno unutar obiteljskog i školskog okruženja, a ulogu u postizanju toga mogu i trebali bi imati i pedagozi.
Sažetak (engleski) Although the general attitude towards sexual minorities in Croatian society is changing in a positive direction, the invisibility, stigmatization and discrimination of LGBT+ individuals are still present, and they are also present in educational environments. Children and young people who are discovering their non-heterosexual identity in a heteronormative society may encounter difficulties in accepting their own identity. In addition, they encounter different reactions in their environment, which can affect the quality of their identity development. In order to sensitize society to the needs of LGBT+ children and young people, it is necessary to deepen the understanding of their specific identity development and the problems they are facing. That can also be achieved by researching the individual experiences of young lesbian, gay, bisexual and transsexual people, and this paper will be use an autoethnographical research method based on the diary entries of one person who is part of LGBT+ community in order to present these unique experiences with an emphasis on their connection with school and family. LGBT+ children and young people experience a sexual identity crisis and they can develop psychological problems such as internalized homophobia. When they start to come-out to friends and parents, it can be a demanding process if the coming-out is happening in an intolerant environment and they can develop depression and other psychological problems. For all these reasons, LGBT+ children and young people are a vulnerable group and support needs to be provided for them and also it needs to be ensured that they feel accepted within the family and school environment. Pedagogues can and should play a role in achieving this.
Ključne riječi
LGBT+ djeca i mladi
LGBT+ identitet
autanje
Ključne riječi (engleski)
LGBT+ children and youth
LGBT+ identity
outing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:017593
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-03-30 15:55:49