Naslov Uloga modaliteta u učenju stranog jezika kod djece predškolske dobi
Naslov (engleski) The role of modality in foreign language learning in preschool children
Autor Valentina Ivakić
Mentor Martina Sekulić Sović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Simeon (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vlasta Erdeljac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Sekulić Sović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za lingvistiku) Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak Rad se temelji na istraživanju koje se provelo tijekom ukupno 6 tjedana nastave engleskog jezika, gdje se kroz dvije cjeline podijeljene u šest podskupina ispitivala uloga modaliteta u učenju stranog jezika kod djece predškolske dobi na temelju uspjeha u učenju nekoliko leksičko-semantičkih kategorija (životinje: divlje, domaće, morske; funkcionalni predmeti: školski, kuhinjski, kupaonski pribor). Predviđene su dvije dječje skupine: starija skupina – djeca u dobi između 6 i 7 godina (sedmero djece) i mlađa skupina – djeca u dobi između 5 i 6 godina (osmero djece); ukupno 15 ispitanika. U ukupno šest tjedana djeca su učila pojmove iz šest gore navedenih kategorija audiovizualnim putem (pomoću video materijala), vizualnim putem (pomoću edukativnih kartica) i taktilno (pomoću fizičkog predmeta). Nakon što su proučili svaku podskupinu i različite načine učenja, ispitivalo se koliko su djeca pojmova naučila vizualno, audiovizualno ili taktilno. Ispitivanje pojedine kategorije odvijalo se nakon tjedan dana učenja o kategoriji (2 sata tjedno engleskog jezika na kojem se uči o pojedinoj kategoriji) tako da se prikaže fotografija predmeta ili životinje (drugačija od one koja se koristila prilikom učenja, ali se radi o istom pojmu) te su djeca morala reći što vide, tj. pred njih je stavljen zadatak imenovanja. Nakon odrađenih šest tjedana i šest kategorija, uslijedilo bi završno ispitivanje u kojem bi svako dijete ponovno na prepoznavanje dobilo sve pojmove koji su obrađeni (svih 6 kategorija). Istraživanje je ukupno trajalo devet tjedana; šest tjedana učenja pojmova i ispitivanja prvih pet kategorija, jedan tjedan u kojem se ispitivala šesta kategorija te dva tjedna tijekom kojih se odvijao drugi, tj. završni krug ispitivanja. Ovim istraživanjem bi se pokazalo uče li djeca strani jezik lakše kroz edukativne kartice, video, pjesme i razgovor ili opipom fizičkog predmeta, tj. uče li djeca lakše kroz vizualni, kinestetički ili audiovizualni modalitet, te utječe li vremenski odmak (od nekoliko tjedana) na znanje pojedinih kategorija. Također je bilo riječi o tome utječu li spol, predznanje stranog jezika, materinski jezik ili motivacija za učenje i usvajanje stranog jezika kod djece predškolske dobi.
Sažetak (engleski) The paper is based on research that was conducted during a total of 6 weeks of English language classes, where the role of modalities in learning a foreign language among preschool children was examined through two units, divided into six subgroups, through lexical-semantic categories (animals: wild, farm, aquatic; functional objects: school, kitchen, bathroom utensils). Two groups of children were included: an older group - children aged between 6 and 7 (seven children) and a younger group - children aged between 5 and 6 (eight children); a total of 15 respondents. In a total of six weeks, the children learned the terms of the six categories mentioned above audiovisually (using video material), visually (using educational cards) and kinesthetically (using a physical object). After studying each subgroup and different ways of learning, they were asked how many concepts the children learned visually, audiovisually, or kinesthetically. The examination of a particular category took place after a week of learning about the category (2 hours a week of English in which a particular category is taught) by showing a photo of an object or an animal (different from the one used during learning, but it is about the same concept) these children had to say what they saw, i.e. they were given a naming task. After six weeks and six categories, there would be a final examination in which each child would again be given all the concepts that were processed (all 6 categories) for recognition. The research lasted a total of nine weeks; six weeks of learning concepts and examination of the first five categories, one week of examination of the last category and two weeks during which the second, i.e., final round of examinations took place. This research would show whether children learn a foreign language more easily through educational cards, videos, songs and conversation or by touching a physical object, i.e. whether children learn more easily through a visual, kinesthetic or audiovisual modality, and whether the time lag (of several weeks) affects knowledge of certain categories. It would also be discussed whether gender, prior knowledge of a foreign language, mother tongue or motivation influence the learning and acquisition of a foreign language in preschool children.
Ključne riječi
vizualni modalitet
audiovizualni modalitet
kinestetički modalitet
VAK learning
strani jezik
djeca predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
visual modality
audiovisual modality
kinesthetic modality
VAK learning
foreign language
preschool children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:567172
Studijski program Naziv: Lingvistika (dvopredmetni); smjerovi: opći, poredbeni, računalni, primijenjeni, kognitivni Smjer: primijenjeni Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra lingvistike (mag. ling.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-18 14:17:14