Naslov Digitalni alati i mediji u nastavi povijesti
Naslov (engleski) Digital tools and media in history classroom
Autor Gordan Bilinčić
Mentor Tomislav Ivanjko (mentor)
Član povjerenstva Ana Barbarić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Batur (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Ivanjko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Filozofski fakultet (Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Digitalni alati i mediji rasprostranjena su pojava u obrazovnom okruženju sadašnjice: razvojem informacijsko komunikacijskih tehnologija obrazovanje je poprimilo novo okruženje koje se transformiralo iz tradicionalno analognog u moderno digitalno okruženje. Prilikom upotrebe digitalnih alata i medija u obrazovnom okruženju, potrebno je zadovoljiti parametre poput provjere karakteristika i ispravnosti opreme potrebne za reprodukciju digitalnih alata i medija. Digitalni alati poput digitalnih udžbenika te kvizaških platformi poput Kahoot!-a, PowerPointa, MentiMetera i drugih služe u svrhu kvalitetnog prezentiranja uz pomoć digitalnih medija. Kvaliteta digitalnog alata određena je parametrima poput lakoće upotrebe, jednostavnosti korisničkog sučelja, mogućnosti prezentacije i prijenosa podataka koji mogu uključivati i digitalne medije poput slika, videozapisa, audiozapisa, ili amalgativne pojave u vidu videoigre. Diplomski rad pružit će uvid u pregled tehnološkog razvoja te upotrebe tehnologije u svijetu kao uvodni dio, a glavni dio rada prikazat će digitalne alate i medije: njihovu povijest, vrste, način upotrebe kao i određene primjere najčešće korištenih alata i medija u nastavi, s posebnim osvrtom na nastavu povijesti, uz pojašnjavanje problema koji se mogu pojaviti, poput legalnih problema i problem odabira ispravnog sadržaja. Završni dio rada pružit će uvid u primjenu digitalnih alata i medija u obrazovnom okruženju, te zaključnu riječ.
Sažetak (engleski) Digital tools and media are a widespread phenomenon in the current educational environment: with the development of information and communication technologies, education has taken on a new environment that has transformed from a traditional analogue to a modern digital environment. When using digital tools and media in an educational environment, it is necessary to satisfy parameters such as checking the characteristics and correctness of the equipment necessary for the reproduction of digital tools and media. Digital tools such as digital textbooks and quiz platforms such as Kahoot! PowerPoint, MentiMeter and others serve the purpose of quality presentation with the help of digital media. The quality of a digital tool is determined by parameters such as ease of use, simplicity of the user interface, the possibility of presentation and data transfer, which may also include digital media such as images, videos, audio recordings, or an amalgamation in the form of a video game. The diploma thesis will provide insight into the overview of technological development and the use of technology in the world as an introductory part, and the main part of the thesis will present digital tools and media: their history, types, methods of use, as well as certain examples of the most commonly used tools and media in teaching, with a special reference to the history class, while clarifying the problems that may arise, such as legal problems and the problem of choosing the right content. The final part of the paper will provide an insight into the application of digital tools and media in the educational environment, as well as a concluding statement.
Ključne riječi
Informacijsko-komunikacijska tehnologija
videoigre
digitalni alati
digitalni mediji
digitalizacija
obrazovanje
nastavnici.
Ključne riječi (engleski)
Information and communication technology
video games
digital tools
digital media
digitalization
education
teachers.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:131:024809
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti; smjerovi: Arhivistika, Bibliotekarstvo, Informatika (istraživački), Informatika (nastavnički), Muzeologija i upravljanje baštinom, Informatologija Smjer: Bibliotekarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra bibliotekarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-26 11:16:45