Naslov Medium access control protocol for visible light communication in vehicular communication networks
Autor Boris Tomaš MBZ: 320992
Mentor Neven Vrček (mentor) MBZ: 218614
Mentor Mate Boban (komentor) MBZ: 273742
Član povjerenstva Dragutin Kermek (predsjednik povjerenstva) MBZ: 136014
Član povjerenstva Mario Cifrek (član povjerenstva) MBZ: 161670
Član povjerenstva Ivan Magdalenić (član povjerenstva) MBZ: 244501
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet organizacije i informatike (Katedra za razvoj informacijskih sustava) Varaždin
Datum i država obrane 2017-10-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 004 - Računalna znanost i tehnologija. Računalstvo. Obrada podataka
Sažetak Recent achievements in the automotive industry related to lighting apparatuses include the
use of LED or laser technology to illuminate the vehicle environment. This advancement resulted
in greater energy efficiency and increased safety with selective illumination segments.
A secondary effect was creating a new field for researchers in which they can utilize LED
fast modulation using the Pulse Width Modulation (PWM) signal. Using LED to encode and
transmit data is a relatively new and innovative concept. On the other field, there have been
advancements in vehicular communication using radio frequency at 2.4 or 5GHz. This research
focuses mainly on a field in which visible light augments or replaces radio frequency communication
between vehicles.
This research also investigates the effect of asymmetry on network performance using Visible
Light Communication (VLC) in vehicular networks. Different types of asymmetry were defined
and tested in real-world simulation experiments. Research results showed that asymmetry has
a negative influence on network performance, though that effect is not significant.
The main focus of the research is to develop a lightweight and new Media Access Control
(MAC) protocol for VLC in vehicular networks. To develop a MAC protocol for VLC, special
software was developed on top of the existing Network Simulation Environment (NSE).
A new VLC MAC protocol for Vehicle to Vehicle (V2V) was benchmarked using a defined set
of metrics. The benchmark was conducted as a set of designed simulation experiments against
the referent IEEE 802.11b MAC protocol. Both protocols used a newly defined VLC-equipped
vehicle model. Each simulation experiment depicted a specific network and traffic situation.
The total number of scenarios was eleven. The last set of simulations was conducted in realworld
scenarios on the virtual streets of Suffolk, VA, USA.
Using defined metrics, the test showed that the new VLC MAC protocol for V2V is better than
the referent protocol.
Sažetak (hrvatski) Nedavna dostignuća u automobilskoj industriji koja se tiču opreme za osvjetljivanje uključuju
korištenje LED ili laserskih rasvjetnih tijela za osvjetljivanje okoline. Ovime se postižu uštede u
potrošnji energije kao i povećana sigurnost u prometu. LED rasvjeta je uniformnija od običnih
žarulja tako da osvjetljenje bude ravnomjernije i preciznije. Obzirom da su LED selektivne
moguće je odabrati segment ceste koji se želi osvijetliti. Upravo ta fleksibilnost LED otvara
novi prostor za istraživače gdje mogu koristiti PWM signal za modulaciju podataka. PWM
je poseban signal koji ima varijabilnu širinu pulsa na izlazu. Istraživači i znanstvenici mogu
koristiti LED za kodiranje i prijenos podataka između automobila. Prednosti korištenja komunikacije
u vidljivom dijelu elektro-magnetskog spektra (eng.VLC) je u činjenici da taj segment
nije zaštićen licencama te je otvoren za slobodno korištenje. Osim toga, vidljivo, neintenzivno
svjetlo nema biološki negativnih posljedica. Kod korištenja PWM signala za modulaciju, postojeći izlaz svjetla i njegova funkcija (osvjetljivanja ceste) nisu narušeni. Ljudsko oko ne može
detektirati oscilacije tako visoke frekvencije (oko 5 kHz)
S druge strane, komponente koje mogu primiti poslani signal su foto diode ili kamere. Kamere
su već prisutne na modernom vozilu u obliku prednje kamere ili stražnje kamere za pomoć pri
parkiranju. U svakom slučaju, tehnologija je već prisutna na modernom vozilu.
Na drugom području, znanstvenici rade na komunikaciji između vozila koristeći radio valove
niže frekvencije 2.4 ili 5 GHz. Komunikacija između automobila je predmet standardizacije i
mnoge zemlje već propisuju pravila za obaveznu ugradnju opreme za takav oblik komunikacije.
Prednost takvog koncepta je razmjena podatka; od onih za zabavu pa do kritičnih i sigurnosnih
podataka npr. informacija o nadolazećem mjestu gdje se dogodila prometna nesreća.
Ovo istraživanje se fokusira na proširenje ili zamjenu radio komunikacije sa komunikacijom
koristeći vidljivi dio spektra (npr. LED i kamere). Jedan od glavnih nedostataka takvog koncepta
je ne postojanje adekvatnog i specijaliziranog protokola za kontrolu pristupa mediju
(eng. MAC). Drugi problem je nepoznati efekt asimetrije u VLC komunikaciji na performanse
mrežne komunikacija. Ovo istraživanje je prepoznalo i klasificiralo različite tipove asimetrije.
Svaki tip je testiran u sklopu simulacijskog eksperimenta u stvarnim scenarijima. Pokazalo se
je da asimetrija negativno utječe na mrežne performanse, međutim taj efekt nije značajan jer
uzrokuje manje od 0.5 % neuspješno poslanih poruka.
Glavni fokus istraživanja je razvoj novog i pojednostavljenog MAC protokola za VLC komunikaciju
između automobila. Kako bi se razvio novi MAC protokol nad VLC tehnologijom u
prometnim mrežama, bilo je nužno napraviti i novu razvojnu okolinu koja se bazira na postojećim mrežnim simulatorima. Novi VLCMAC protokol za komunikaciju između automobila je
testiran koristeći definirani set metrika. Testovi su napravljeni u obliku simulacijskih eksperimenata
u kojima su uspored¯ivane performanse novog i referentnog protokola. Referentni protokol,
u ovom istraživanju je IEEE 802.11b MAC protokol. U sklopu ovog rada definiran je i model
vozila opremljen VLC tehnologijom. U simulacijskim eksperimentima je korišten isti model
vozila za oba protokola. Za potrebe istraživanja je definirano jedanaest simulacijskih eksperimenata,
svaki od njih opisuje specifične situacije u mrežnim komunikacijama kao i u prometu.
Završni simulacijski scenariji uključuju okolinu iz stvarnosti, mreža ulica grada Suffolka, SAD.
Osim stvarnih ulica, vozila su se kretala i razmjenjivala podatke koristeći mrežnu komunikaciju
na kompletnom ISO/OSI mrežnom stogu sa zamijenjenim MAC podslojem.
Razvojna okolina uključuje preciznu provjeru fizičkih karakteristika na razini putanje zrake
svjetlosti. Ova preciznost je bila nužna kako bi simulacije bile što vjerodostojnije stvarnim sustavima.
Obzirom da se radi o mnogo kalkulacija, obično računalo nije dostatno za izvođenje
simulacijskih eksperimenata; zbog toga su se eksperimenti izvodili na klasteru računala Sveučilišta
u Zagrebu.
Koristeći definirane metrike, istraživanje je pokazalo kako je novi VLC MAC protokol za komunikaciju
između automobila bolji od referentnog protokola.
I
Ključne riječi
Traffic communication
Visible light communication
Medium access control
VLC channel asymmetry
Network simulation environment
Ključne riječi (hrvatski)
komunikacija u prometu
vidljiva svjetlosna komunikacija
VLC kanal
simulacija mrežnog okruženja
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:211:519805
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti (dr.sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-15 13:57:45