Naslov Managing and Leading Change in Higher Education Institutions : The Example of Doctoral Education
Naslov (hrvatski) Upravljanje i vođenje promjena na sveučilištima : primjer doktorskoga obrazovanja
Autor Slaven Mihaljević
Mentor Neven Vrček (mentor) MBZ: 218614
Član povjerenstva Diana Šimić (predsjednik povjerenstva) MBZ: 125756
Član povjerenstva Nina Begičević Ređep (član povjerenstva) MBZ: 277814
Član povjerenstva Vesna Bosilj Vukšić (član povjerenstva) MBZ: 205193
Član povjerenstva Valentina Kirinić (član povjerenstva) MBZ: 218651
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet organizacije i informatike Varaždin
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Univerzalna decimalna klasifikacija (UDC ) 378 - Visokoškolsko obrazovanje. Sveučilišta. Akademski studij
Sažetak Due to the peculiarities of higher education, change management in them is significantly differentiates change management in the business environment and companies. As universities invest large resources in reform with often uncertain or unsuccessful results, there is a need to find an effective and purposeful way of managing change in higher education. The research problem studying this doctoral thesis is, therefore, organizational change and change management in higher education. In the paper, this problem will be missed through the prism of doctoral education reform at the university in Europe and in the developing world over the last 10 years. The aim of the research is to investigate the process of introducing changes in doctoral education at selected European universities and to identify the main factors influencing the outcome. The achievement of this research output will be achieved within the conceptual framework for understanding change management in higher education, combining noninstitutional and political theory of organizational change and adapting them to the sensitivity of doctoral education. To achieve a specific research objective and research problem, we have demonstrated a qualitative analysis of the process of introducing change in doctoral education at four European universities, using a research approach to case studies. The author argues that the distinctive characteristics of higher education institutions require an approach to managing change that is different from the approach used in hierarchical organizations. Multiple case studies have been conducted at four public universities that have undergone a process of modernization of doctoral education in four countries (Slovenia, Austria, Portugal and Montenegro). 16 respondents responsible for change were interviewed, using a custom Burke - Litwin causal model of organizational performance and change as conceptual frameworks. The author has outlined a general framework for conceptualizing change management in doctoral education that delineates the distribution organization of higher education institutions and their effects on inappropriate change management. The study found that the external environment, organizational culture and structure had a profound impact on the scope, goals, duration and effectiveness of the change management methods used during the process of modernizing doctoral education.
Sažetak (hrvatski) Zbog osobitosti institucija visokog obrazovanja, upravljanje promjenama u njima bitno se razlikuje od upravljanja promjenama u poslovnom okruženju i tvrtkama. Budući da sveučilišta ulažu velike resurse u reforme s često neizvjesnim ili neuspješnim rezultatima, postoji jaka potreba pronalaženja efikasnog i svrsishodnog načina upravljanja promjenama u visokom obrazovanju. Istraživački problem kojeg proučava ovaj doktorski rad stoga jest organizacijska promjena i upravljanje promjenama u visokom obrazovanju. U radu će taj problem biti promatran kroz prizmu reforme doktorskoga obrazovanja koja se na sveučilištima u Europi i svijetu odvija u posljednjih 10-tak godina. Cilj istraživanja jest istražiti proces uvođenja promjena u doktorskom obrazovanju na odabranim europskim sveučilištima te identificirati glavne faktore koji utječu na ishod. Ostvarivanju ovog cilja istraživanja pristupiti će se razvojem i primjenom konceptualnog okvira za razumijevanje upravljanja promjenama u visokom obrazovanju, kombinirajući neo-institucionalnu i političku teoriju organizacijskih promjena i prilagođavajući ih osebujnostima doktorskoga obrazovanja. Da bi se ostvario navedeni cilj istraživanja i ispitao istraživački problem, proveli smo kvalitativna analiza procesa uvođenja promjena u doktorskom obrazovanju na četiri europska sveučilišta, koristeći pri tome istraživački pristup studije slučaja. Autor tvrdi da je za razlikovna obilježja visokoškolskih ustanova zahtijevaju pristup upravljanja promjenama koji se razlikuje od pristupa koji se koristi u hijerarhijskim organizacija. Provedena je višestruka studija slučaja na četiri javna sveučilišta koja su prošla proces modernizacije doktorskog obrazovanja u četiri zemlje (Slovenija, Austrija, Portugal i Crna Gora). Intervjuirano je 16 ispitanika odgovornih za promjenu, korištenjem prilagođenog Burke – Litwinovog kauzalnog modela organizacijske uspješnosti i promjene kao konceptualnog okvira. Autor je iznio opći okvir za konceptualizaciju upravljanja promjenama u doktorskom obrazovanju koji razmatra distribuiranu organizaciju visokih učilišta i njihove učinke na pristupe upravljanju promjenama. Istraživanje je pokazalo da su vanjsko okruženje, organizacijska kultura i struktura imale dubok utjecaj na opseg, ciljeve, trajanje i ključne značajke metoda upravljanja promjenama koje se koriste tijekom procesa modernizacije doktorskog obrazovanja.
Ključne riječi
Doctoral education
change
change agents
Burke–Litwin model
change management
Ključne riječi (hrvatski)
doktorsko obrazovanje
upravljanje promjenama
Burke–Litwin model
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:211:196832
Datum promocije 2019-11-10
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski doktorski Akademski / stručni naziv: doktor/doktorica znanosti, područje društvenih znanosti, polje informacijske i komunikacijske znanosti (dr.sc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-01 13:39:05