Sažetak | Na suvremene poslovne taktike značajno je utjecala integracija digitalnih platformi, što je
dovelo do transformativnih promjena u načinu na koji organizacije funkcioniraju i surađuju s
potrošačima. Ovaj završni rad ispituje složene karakteristike digitalnih platformi, s posebnim
fokusom na vrste platformi, učinke i metode generiranja vrijednosti. Studija istražuje mnoge
kategorije digitalnih platformi, uključujući platforme za e-trgovinu, društveno umrežavanje i
ekonomiju dijeljenja, kako bi se analiziralo kako te platforme omogućuju interakcije,
transakcije i usluge te u konačnici, kako kreiraju vrijednost za korisnika. U radu se također
ispituju mnogi načini suradnje na tim platformama, kao što su peer-to-peer, business-to-
consumer i business-to-business suradnje, naglašavajući različite načine na koje svaki od
njih doprinosi stvaranju vrijednosti. Analiza poznatih platformi kao što su Amazon, BlaBlaCar,
Booking.com nude praktična zapažanja o tome kako se koriste taktike kod digitalnih platformi
i kakvi učinci nastaju. U funkcioniranju digitalnih platformi, digitalne tehnologije omogućuju
brzi odgovor na tržišne zahtjeve i učinkovito upravljanje opskrbnim lancem u održavanju
konkurentske prednosti. Glavni fokus završnog rada su Business Model Canvas i Value
Proposition Canvas analiziranih platforma te njihova objašnjena i kako utječu na kupce i
stvaraju vrijednost za iste. U konačnici, digitalne platforme igraju ključnu ulogu u definiranju
suvremenog gospodarstva promičući inovacije, poboljšavajući produktivnost i stvarajući nove
načine za stvaranje profita. |