Sažetak | Sustav obrazovanja u Hrvatskoj, kao i širom svijeta, suočava se s brojnim izazovima, uključujući potrebu za modernizacijom nastavnih metoda i integracijom digitalnih tehnologija. Tradicionalni pristupi često se ne mogu nositi s potrebama današnjih učenika koji zahtijevaju interaktivne i inovativne metode poučavanja. Ovaj diplomski rad fokusira se na analizi prednosti scenarija poučavanja u ostvarivanju međupredmetnih tema u usporedbi s tradicionalnim metodama. Rad ističe važnost i detaljno opisuje Program e-Škole, koji predstavlja ključni okvir za razvoj digitalno zrelih škola, uključujući aspekte kao što su mrežna infrastruktura, e-usluge i važnost scenarija poučavanja. Glavni dio rada posvećen je istraživanju učinkovitosti scenarija poučavanja u integraciji međupredmetnih tema. Kroz provedeno istraživanje, analizirani su stavovi nastavnika o upotrebi scenarija u nastavi, pri čemu rezultati jasno pokazuju veću učinkovitost scenarija u odnosu na tradicionalne pristupe. Na temelju kvantitativnih podataka, u radu su potvrđene hipoteze da scenariji poučavanja omogućuju bolju integraciju međupredmetnih tema i potiču korištenje inovativnih nastavnih metoda. Također, istraživanje je dalo i odgovore na istraživačko pitanje i identificiralo prednosti nastave temeljene na scenarijima poučavanja u odnosu na tradicionalnu nastavu, kao što su povećana motivacija i angažman učenika, dinamičniji i interaktivniji pristup te bolja suradnja među učenicima. Scenariji omogućuju inovativan i zabavan način poučavanja, koji potiče kritičko mišljenje i samostalno istraživanje. Ipak, uz ove prednosti, istaknuti su i izazovi, poput vremenskih ograničenja, tehničkih poteškoća i prilagodbe različitim potrebama učenika. Zaključno, rad ističe potrebu za daljnjom modernizacijom obrazovnog sustava kroz digitalizaciju i primjenu scenarija poučavanja kao učinkovitog alata za razvoj kompetencija učenika. |