Sažetak | Divljač čine sve vrste ptica i sisavaca što ih, na propisan način, u propisano vrijeme, uz uporabu propisanoga lovačkog oružja, na odgovarajućim područjima u slobodnoj prirodi (lovištima), mogu loviti samo osobe s položenim lovačkim ispitom i lovačkom kartom. U ovom diplomskom radu opisana je sljedeća divljač: mrki medvjed, obični jelen, jelen bjelorepan, jelen lopatar, jelen aksis, obična srna, kozorog, divokoza, muflon i divlja svinja koje nazivamo i krupnim zvjerima, od sitnih zvijeri to su: jazavac, kuna bjelica, kuna zlatica, lisica, čagalj, tvor i mungos, dvojezubci i glodavci su: obični zec, divlji kunić, a pernata divljač su: fazan ili gnjetao, trčka skvržulja, prepelica pućpura, šljuka bena, šljuka kokošica, golub grivnjaš, guska glogovnjača, patka gluhara, patka glavata, patka pupčanica, liska crna, siva vrana, vrana gačac, čavka zlogodnjača i svraka. Cilj istraživanja u diplomskome radu jest provjeriti koliko učenici mlađe školske dobi prepoznaju divljač. Istraživanje sam provela u dvije škole, jednoj u gradskoj sredini (OŠ Vladimir Nazor iz Virovitice) i jednoj u seoskoj sredini (OŠ Suhopolje iz Suhopolja). Ukupan broj ispitanika je 77 (11 iz gradske sredine i 66 iz seoske sredine). Rezultate sam prikazala grafički uspoređujući učenike iz seoske i gradske škole. Također, istražila sam koliko se pojam divljači na bilo koji način spominje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, Nastavnom planu i programu za osnovne škole i udžbenicima iz Prirode i društva koji koriste ispitanici. Rezultati istraživanja pokazuju kako učenici iz seoske sredini bolje poznaju teoriju divljači, dok učenici iz gradske sredine bolje prepoznaju divljač prema opisu i fotografiji. Prepoznavanje fotografija divljači jedino su medvjeda prepoznali svi učenica, a učenici iz seoske sredine jedino su u prepoznavanju srne bili uspješniji od učenika iz gradske sredine. |
Sažetak (engleski) | The primary purpose of this research is to identify how familiar are primary school children with wild animals. In this thesis are described all species of wild animals. Wild animals are considered all species of birds and mammals together that can be hunted at legal time, only by people with hunting license, in legal territory of hunting ground with usage of legal hunting weapons. The wild animals that are described are the following: a brown bear, a deer, a white- tailed deer, a fallow deer, a deer axis, a roe deer, an ibex, a chamois, a moufflon and a wild boar also called big game animals. From smaller beasts there are: a badger, a white marten and a marten, a fox, a jackal, a skunk, a mongoose. There are also rodents: a rabbit, a wild rabbit. Feathery game includes: a pheasant, a grey partridge, a quail, a snipe, a common snipe, a ringdove, a hawthorn goose, a capercaillie duck, a garganey, a euroasian coot, a gray crow, a rook, a western jackdaw, a magpie. The study was conducted in two primary schools, one in urban area (Primary school Vladimir Nazor, Virovitica) and the other in rural area (Primary school Suhopolje, Suhopolje). The sample was selected from 77 respondents ( 11 from the urban area, 66 from the rural area). The data was shown graphical, comparing these two groups. Secondly, the research also included how often are wild animals in any way mentioned in National Curriculum and in pupils’ science textbooks that they use. The results reveal that the pupils from the rural area know better than these from the urban area. Still, the pupils form the urban area can recognize the wild animals in the photo and according to the description. All the respondents have recognized the photo of a brown bear, and respondents form the rural area were more successful in recognizing the photo of a roe than those from the urban area. |