Sažetak | Odgoj za održivi razvoj postaje sve važniji u današenje vrijeme kada postoje mnoge opasnosti za okoliš. Mala djelovanja svakog pojedinca čine razliku i zato je potrebno djecu još u dječjem vrtiću naučiti njegovati vrijednosti mira, tolerancije i održivosti. Da bi odgojitelji bili spremni implementirati odgoj za održivi razvoj u svoj svakodnevni rad potrebne su im kompetencije glave, ruku i srca. Aktivnosti za održivi razvoj najčešće se provode na vanjskom prostoru dječjeg vrtića. Djeca, boraveći na vanjskom prostoru postaju otpornija na bolesti, jača im se koncentracija i samodisciplina, razvijaju se suradničke vještine te postaju motorički spretnija. Cvijeće je važno za održivi razvoj zbog peludi koja je neophodna pčelima, ali i ljudima. Naime, pelud je prirodni izvor bjelančevina, minerala, vitamina i šećera koji se koriste za liječenje probavnih smetnji i ima umirujuće djelovanje na živčani sustav. Cvjetnjaci dječjih vrtića najčešće se uljepšavaju različitim jednogodišnjim ili višegodišnjim proljetnicama poput pelargonije, petunije, nevena, lobelije, dragoljuba, mirisne kunice... Osim proljetnica, cvjetnjaci se mogu uljepšati ljekovitim i začinskim biljem, jednostavnim za održavanje. Cvjetnjaci djeci nude prostor za razmišljanje, zabavu, činjenje i djelovanje. Djeca najbolje uče istražujući i aktivno djelujući uz primjerenu podršku odgojitelja. Stoga projekti sadnje cvjetnjaka imaju ne samo odgojnu, nego i obrazovnu ulogu. |
Sažetak (engleski) | Education for sustainable development is becoming increasingly important in today's world, where there are many environmental threats. Small actions by each individual make a difference, which is why it is essential to teach children, even in kindergarten, to cultivate the values of peace, tolerance, and sustainability. For educators to be ready to implement education for sustainable development in their daily work, they need competencies of the head, hands, and heart. Activities for sustainable development are most often conducted in the outdoor space of kindergartens. By spending time outdoors, children become more resistant to illness, their concentration and self- discipline improve, they develop cooperative skills, and they become more physically adept. Flowers are important for sustainable development because of the pollen, which is crucial for bees but also for humans. Pollen is a natural source of proteins, minerals, vitamins, and sugars that are used to treat digestive issues and have a calming effect on the nervous system. The flower beds in kindergartens are usually beautified with various annual or perennial spring flowers, such as geraniums, petunias, marigolds, lobelias, nasturtiums, and scented alyssum. In addition to spring flowers, flower beds can be enhanced with medicinal and aromatic herbs that are easy to maintain. Flower beds provide children with space for thinking, fun, action, and engagement. Children learn best by exploring and actively participating with appropriate support from educators. Therefore, flower bed planting projects have not only an educational but also a learning role. |