Sažetak | Ovaj rad se kroz pregled relevantne literature bavi istraživanjem utjecaja ranog usvajanja engleskog jezika u predškolskoj dobi na razvoj djeteta. Osvrće se na kognitivne, socijalne i neuralne aspekte razvoja. Naglašava se važnost uloge roditelja, odgajatelja, vršnjaka kao i edukativnih materijala poput slikovnica, igara i raznih aktivnosti. Rad detaljno istražuje ključne faktore koji doprinose uspješnom usvajanju engleskog jezika i kako oni utječu na razvoj te detaljno prikazuje prednosti usvajanja engleskog jezika u ranoj i predškolskoj dobi poput poboljšanja kognitivnih vještina, veće socijalne prilagodljivosti kroz bolje razumijevanje kulturnih razlika te jačanje neuronskih veza što doprinosi boljem mentalnom razvoju. Rad također razmatra izazove poput mogućeg rizika zamjene materinskog jezika s engleskim, ali i ističe pravovremenu i adekvatnu podrška iz okoline koja može značajno pomoći djeci da prevladaju ove izazove i maksimalno iskoriste prednosti ranog usvajanja engleskog jezika i dvojezičnosti. Kroz Nacionalni kurikulum rad potvrđuje komunikaciju na stranom jeziku kao ključnu kompetenciju za cjeloživotno učenje. |
Sažetak (engleski) | This paper, through a review of relevant literature, explores the impact of early English language acquisition in preschool age on child development. It addresses cognitive, social, and neural aspects of development. The importance of the roles of parents, educators, peers, as well as educational materials such as picture books, games, and various activities, is emphasized. The paper thoroughly investigates the key factors that contribute to successful English language acquisition and how they influence development. It also highlights the advantages of learning English at an early and preschool age, such as improved cognitive skills, greater social adaptability through better understanding of cultural differences, and the strengthening of neural connections, which contributes to better mental development. The paper also considers challenges, such as the potential risk of replacing the mother tongue with English, but it emphasizes the timely and adequate support from the environment, which can significantly help children overcome these challenges and fully leverage the benefits of early English language acquisition and bilingualism. Through the National Curriculum, the paper confirms communication in a foreign language as a key competence for lifelong learning. |