Naslov Prometni i gospodarski učinci izgradnje novog mosta otok Čiovo-Trogir
Naslov (engleski) Spatial and Economic Effects of Building a New Bridge Čiovo Island - Trogir
Autor Tomislav Kuzmanić
Mentor Marinko Jurčević (mentor)
Član povjerenstva Mihaela Bukljaš Skočibušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darko Babić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Hozjan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet prometnih znanosti (Samostalne katedre) (Katedra za pravo i ekonomiku prometa) Zagreb
Datum i država obrane 2016-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Cestovni i željeznički promet
Sažetak Turizam i promet, kao strateške grane gospodarstva Republike Hrvatske, imaju obilježja
dinamičkih, složenih i međusobno povezanih sustava. Kroz oba sustava prožet je fenomen
mobilnosti, koji predstavlja i opisuje potrebu suvremenog čovjeka za kretanjem. U funkciji turizma
podjednako važnu ulogu ima i individualni i javni prijevoz, prijevoz robe i putnika,
prometna infrastruktura, a posebice međuovisnost različitih prometnih grana unutar prometnog
sustava. Kada turisti za vrijeme putovanja s
... Više autoceste dođu na lokalne ceste i pristignu do
svojeg turističkog odredišta, do izražaja dolaze svi negativni aspekti utjecaja cestovnog prometa
na turizam, a to su loša organizacija prometa u većini turističkih središta, problemi u dimenzioniranju
javnih prijevoznih kapaciteta zbog izrazite neravnomjernosti prometne potražnje
tijekom godine, nesigurnost cestovnog prometa koja osobito dolazi do izražaja kod loše
prometne infrastrukture, buka cestovnog prometa, itd.
Tih problema nije pošteđen niti Trogir. Upravo se stoga o izgradnji mosta istočno od
Trogira, koji bi rasteretio povijesnu jezgru grada, raspravlja već četrdeset godina i konačno se
došlo do prostornog rješenja ovog vrijednog urbanog obalnog pojasa. Zbog učinka teškog teretnog
prometa, izravno je ugrožena povijesna jezgra Trogira, koja se nalazi pod zaštitom
UNESCO-a. Lokacija novog mosta biti će između zaštićene povijesne jezgre grada Trogira i
prirodnog rezervata Pantana. Puštanjem u promet mosta između kopna i Čiova za očekivati je
da će značajno rasteretiti Trogir od kamionskog i automobilskog prometa te spriječiti nastanak
mogućih oštećenja vrijedne kulturne baštine. Sasvim je sigurno da time glavnina vozača
cestovnih vozila više neće imati nikakvu potrebu uopće zalaziti u Trogir. Kada bi se ovi problemi
riješili, tada bi Trogir postao ono što je oduvijek trebao biti – jedno od naših najpoželjnijih
i najljepših turističkih odredišta. U konačnici, ipak je najvažnije bilo rasteretiti povijesnu
gradsku jezgru novim prometnim rješenjem, a taj cilj je sasvim sigurno – postignut. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Tourism and transport, as strategic sectors of the Croatian economy, have the characteristics
of dynamic, complex and interconnected systems. Both of these systems are imbued
with the phenomenon of mobility that describes the need of modern man for travel. Individual
and public transport, transport of goods and passengers, transport infrastructure, as well as interdependence
of different transport sectors, play equally important role in the function of tourism.
When tourists, during their
... Više journey, get off the motorway and arrive at local roads and
their destination, all the negative impacts of road transportation such as poor organization,
dimensioning of public transport capacity due to the extreme unevenness of traffic demand
during the year and uncertainty of road transport, which is especially prominent with poor
transport infrastructure, road traffic noise, etc.
Trogir is not immune to these problems. This is precisely why the construction of the
bridge east of Trogir, which would relieve the Old City, has been discussed for forty years.
Finally, a solution has been found to save this valuable urban coastal area. Historical center of
Trogir, which is under UNESCO protection, has been threatened by the impact of heavy freight
traffic. The location of the new bridge will be between historical city of Trogir and natural
reserve of Pantan. The opening of the bridge between land and the island of Ciovo is expected
to significantly relieve Trogir of truck and car traffic and help prevent possible damage to valuable
cultural heritage sites. There is no doubt that the majority of drivers will no longer have
any need at all to go into Trogir. If these problems are solved, then Trogir can became what it
always should have been – one of our most beautiful tourist destinations. Ultimately, however,
the most important thing was to relieve the historic town center of heavy traffic with a
new traffic solution, and that goal has been certainly reached. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
most kopno – otok Čiovo
prometna infrastruktura
protočnost
gradnja
turizam
Ključne riječi (engleski)
Bridge Island Ciovo – Trogir
transport infrastructure
flowability
construction
tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:119:874482
Studijski program Naziv: Promet; smjerovi: Cestovni, Željeznički, Vodni, Zračni, Poštanski, Informacijsko-komunikacijski, Gradski Smjer: Cestovni Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka prometa (mag. ing. traff.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-10-11 12:35:57