Naslov Izvedbe i primjena višesustavnih električnih vučnih vozila
Naslov (engleski) Performances and Application of Multisystem Electric Traction Vehicles
Autor Hrvoje Klanac
Mentor Mladen Nikšić (mentor)
Član povjerenstva Hrvoje Haramina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marjana Petrović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Borna Abramović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet prometnih znanosti (Promet) (Zavod za željeznički promet) Zagreb
Datum i država obrane 2017-03-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport Cestovni i željeznički promet
Sažetak Vučni elektromotori su strojevi koji tijekom vuče električnu energiju pretvaraju u mehanički rad. Pri električnom kočenju se prespajaju u generatorski rad pretvarajući mehanički rad u električnu energiju te služe kao kočnica.Na električnim vozilima za javni gradski prijevoz najčešće se primjenjuju vučni elektromotori za istosmjernu struju itrofazni asinkroni vučni motori. Električna vučna vozila koja se napajaju iz kontaktne mreže preko pantografa razlikuju se, uz ostalo, prema veličini i vrsti napona napajanja. U svijetu postoji više sustava elektrifikacije kontaktne mreže. Električna vučna vozila u osnovi se razlikuju po vrsti primijenjenih vučnih elektromotora i načinu regulacije brzine vožnje.Upotrebu glavnih generatora i vučnih motora izmjenične struje u dizel-električnim lokomotivama omogućili su statički pretvarači na bazi poluvodičkih elemenata, u prvom redu silicijskih dioda i tiristora. Električna lokomotiva je vrsta vučnog željezničkog vozila. Ova vrsta lokomotive za svoj pogon koristi vučne elektromotore koji se napajaju preko kontaktne mreže preko pantografa (oduzimača električne struje).U odnosu na razinu buke kod dizelskih lokomotiva i parnih lokomotiva, električna lokomotiva je najtiša pri radu motora. Glavni i najveći nedostatak električne lokomotive je potreba za elektrifikacijom pruge (izgradnja električne mreže i pratećih objekata) što zahtjeva velike investicije. Upotreba električnih lokomotiva isplativa je na onim prugama koje imaju vrlo veliki opseg prometa, jer se tada brže vraćaju uložena sredstva.Najveća prednost višesustavnih lokomotiva je ta, da se mogu koristiti za vuču na prugama na kojima se izmjenjuju različiti sustavi napajanja. Time se smanjuju troškovi reelektrifikacije pruge.
Sažetak (engleski) Traction motors are machines for pulling electrical energy into mechanical work. When braking, the electric switches in the generator operation converting mechanical energy into electrical energy and serve as a brake. For electric vehicles for public transport are most often used traction motors for DC (direct current) and three-phase asynchronous traction motors. Electric traction vehicles that are powered by the contact network via pantograph differ, among other things, the size and type of supply voltage. Worldwide, there are more systems electrification contact network. Electric traction vehicles basically differ in the type of applied traction electric motors and speed control mode driving. Use of the main generator and traction motors of alternating current in diesel-electric locomotives are enable by the static converters based semiconductor devices, primarily silicon diodes and thyristors. Electric locomotive is a type of traction rolling stock. This type of locomotive for drive uses traction electric motors that are powered via the contact network through a pantograph (collector electric current). In relation to the level of noise for diesel locomotives and steam locomotives, electric locomotives is the quietest in the engine. The main and the biggest lack of electric locomotive is the need for electrification of the (construction of electricity networks and associated facilities), which requires large investments. The use of electric locomotives is payable on those lines that have a very large volume of traffic, because then you can faster return on your investment. The biggest advantage of multisystem locomotives is that it can be used for traction on the lines on which alternate different feed systems take turns. This reduces costs of reelectrification of stripes.
Ključne riječi
vučni elektromotori
električna vučna vozila
sustavi za napajanje
električna lokomotiva
dizelska lokomotiva
prednost
nedostatak
Ključne riječi (engleski)
traction motors
electric traction vehicles
systems for power
electric locomotive
diesel locomotive
advantage
lack
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:119:704058
Studijski program Naziv: Promet; smjerovi: Cestovni, Željeznički, Vodni, Zračni, Poštanski, Informacijsko-komunikacijski, Gradski Smjer: Željeznički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka prometa (univ. bacc. ing. traff.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-03-17 12:59:27