Naslov Uloga žena u odnosima s javnošću u Hrvatskoj
Naslov (engleski) The Role of Women in Public Relations in Croatia
Autor Andrea Dominiković
Mentor Hrvoje Jakopović (mentor)
Član povjerenstva Hrvoje Jakopović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Kanižaj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marin Galić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Novinarstvo
Sažetak Odnosi s javnošću ujedno su struka kojom brojčano dominiraju žene i struka koju karakterizira značajna diskriminacija žena. Uočivši postojanje vapijuće praznine u istraživanju spomenute problematike na području hrvatskih odnosa s javnošću, autorica je u ovome radu pružila početne podatke za daljnje istraživanje položaja i uloge žena u hrvatskim odnosima s javnošću.
Online anketno istraživanje provedeno u lipnju 2021. godine obuhvatilo je 104 ispitanika i ispitanice koji su zaposleni u agencijama za odnose s javnošću u Republici Hrvatskoj, a njihovi odgovori poslužili su kao temelj za ispitivanje mjere u kojoj se žene osjećaju diskriminiranima na radnom mjestu, mjere u kojoj se susreću sa staklenim stropom, kao i mjere u kojoj su zadovoljni svojim poslom.
Premda američka stručna literatura ukazuje na zabrinjavajući položaj žena u struci, rezultati ovoga istraživanja ukazuju na blago popravljanje situacije. Naime, prikupljeni odgovori su ukazali na rjeđe susretanje s rodnim stereotipovima, staklenim stropom i višu razinu zadovoljstva poslom kod žena od onih koji su poslužili kao temelj za analizu u prethodnim istraživanjima.
Zbog prirode uzorka rezultati ovoga istraživanja ne mogu se poopćiti na populaciju te ne služe kao temelj za donošenje zaključaka o položaju žena na razini hrvatskih odnosa s javnošću kao cjeline. Drugim riječima, dobiveni rezultati samo odražavaju stavove i iskustva ispitanika te su, kako je navedeno, tek početna točka za popunjavanje baze akademskog znanja o položaju žena na području hrvatskih odnosa s javnošću, ali ne i osnova za donošenje zaključaka o položaju žena u odnosima s javnošću u Hrvatskoj generalno.
Sažetak (engleski) Public relations is field characterized by both, a women-numerically-dominated profession, as well as a profession characterized by significant discrimination against women. Noticing the existence of a gap in the research of the mentioned issue in the field of Croatian public relations, the author of this paper provided initial data for further research on the position and role of women in Croatian public relations.
Online survey conducted in June 2021 included 104 respondents employed in public relations agencies in the Republic of Croatia, and their answers served as a basis for examining the extent to which women feel discriminated in their workplace, in which they encounter the glass ceiling, and the extent to which they are satisfied with their work.
Although the American professional literature indicates a worrying position of women in the profession, the results of this research indicate a slight improvement in the situation. The collected answers indicated a rarer encountering with gender stereotypes, glass ceiling and a higher level of job satisfaction among women than those that served as the basis for analysis in previous research.
Due to the nature of the sample, the results of this research cannot be generalized to the population and do not serve as a basis for drawing conclusions about the position of women at the level of Croatian public relations as a whole. In other words, the obtained results only reflect the attitudes and experiences of the respondents and, as stated, are only the starting point for filling the academic knowledge base on the position of women in Croatian public relations, but not the basis for drawing conclusions on the position of women in public relations in Croatia in general.
Ključne riječi
odnosi s javnošću
feminizacija
stakleni strop
stakleni labirint
rod
rodni stereotipovi
diskriminacija
nejednakost
zapošljavanje
profesionalna uloga
napredovanje
plaća
zadovoljstvo poslom
Ključne riječi (engleski)
public relations
feminization
glass ceiling
glass labyrinth
gender
gender stereotypes
discrimination
inequality
employment
professional role
promotion
salary
job satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:848710
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra novinarstva (mag. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-01-24 14:47:52