Naslov Studija slučaja - digitalizacija i promocija Parnog valjka od 1990.
Naslov (engleski) Case Study - Digitalization and Promotion of the Music Band Parni valjak from 1990
Autor Danijel Matkov
Mentor Petra Kovačević (mentor)
Član povjerenstva Petra Kovačević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Igor Kanižaj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dina Vozab (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Novinarstvo
Sažetak Prilagođavanje procesima digitalizacije ključni je izazov moderne hrvatske glazbene industrije koja se danas temelji na uspješnosti promocije glazbenih izdanja. Digitalizacija je snažno utjecala na sva umjetnička područja, a tako i glazbenu industriju kroz nove tehnologije koje omogućavaju napredak u poslovnim procesima industrije, od kreativnih do promotivnih i distribucijskih. Najvažniji dionici glazbene industrije mijenjali su se od 1990. do danas, a mijenjala se i njihova uloga unutar poslovnih procesa industrije. Procesi promocije su se posljednjih tridesetak godina zahvaljujući digitalizaciji ubrzali, broj posrednika koji sudjeluju je porastao, a ogledni primjer prilagodbe je Parni valjak, legendarni zagrebački bend čija glazbena izdanja redovito osvajaju top ljestvice, najveće nagrade i srca publike. Promociju su olakšali i šira dostupnost radio uređaja, veća pokrivenost radijskih frekvencija i razvoj televizije. Cilj istraživanja bio je ukazati na trenutne trendove i na posljedice digitalizacije u promociji glazbe u Hrvatskoj, kroz studiju slučaja benda Parni valjak. Fokus se zadržao na procesima u promociji njihove glazbe u posljednjih trideset godina. Istraživačkom metodom polustrukturiranog dubinskog intervjua s najvažnijim dionicima glazbene industrije dobio sam odgovor na sljedeće istraživačko pitanje: Na koji način je digitalizacija promijenila procese promocije glazbenih izdanja benda Parni valjak u zadnjih tridesetak godina? Rezultati pokazuju da je digitalizacija u posljednjih tridesetak godina ubrzala sve procese u glazbenoj industriji, promijenila poslovne modele odnosa unutar industrije, drastično povećala broj posrednika i dionika industrije te omogućila kombiniranje načina promocije istovremeno tradicionalnim i digitalnim kanalima s ciljem povećanja uspješnosti promocije. Ova studija je doprinijela u širenju konteksta razumijevanja hrvatske glazbene industrije u cijelosti, a specifičan doprinos dala je razumijevanju uloge promocije u objavi novih glazbenih izdanja.
Sažetak (engleski) Adapting to the processes of digitalization is a key challenge of the modern Croatian music industry, which is currently based on the success of music release promotion. Digitalization has strongly impacted all artistic fields, including the music industry, through new technologies that enable progress in industry's business processes, from creative to promotional and distribution processes. The most important stakeholders in the music industry have changed from 1990 to the present day, and their roles within the industry's business processes have also changed. Thanks to digitalization, promotional processes have accelerated over the past thirty years, the number of intermediaries involved has increased, and a notable example of adaptation is Parni valjak, a legendary music band whose music releases regularly top charts, win major awards, and capture the hearts of the audience. Promotion has been facilitated by the wider availability of radio devices, greater coverage of radio frequencies, and the development of television. The research goal was to highlight current trends and the consequences of digitalization in music promotion in Croatia, through a case study of the band Parni valjak. The focus remained on processes in promoting their music over the past thirty years. By employing a semi-structured in-depth interview method with key stakeholders in the music industry, I obtained an answer to the following research question: In what way has digitalization changed the music release promotion processes of the band Parni valjak in the last thirty years? The conclusion is that over the past thirty years, digitalization has accelerated all processes in the music industry, changed business relationship models within the industry, dramatically increased the number of intermediaries and stakeholders, and enabled combining promotion methods through both traditional and digital channels simultaneously in order to enhance the effectiveness of promotion. This research represents just a small case study and a fragment of the puzzle that indicates what is happening in the broader context of the Croatian music industry, whose issues and opportunities are yet to be explored. The understanding of specific processes in the music industry and promotion provided by this research is only a minor contribution to the realm of science dealing with similar questions.
Ključne riječi
Digitalizacija
promocija
Hrvatska
Parni valjak
glazbena industrija
izvođači
Ključne riječi (engleski)
Digitalization
promotion
Croatia
Parni valjak
music industry
performers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:855201
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra novinarstva (mag. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-30 09:04:01