Naslov Uloga influensera u upravljanju korporativnim brendovima
Naslov (engleski) The Role of Influencers in Corporate Brand Management
Autor Martina Družinec
Mentor Antonija Čuvalo (mentor)
Član povjerenstva Antonija Čuvalo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Leinert-Novosel (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dina Vozab (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet političkih znanosti Zagreb
Datum i država obrane 2019-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Novinarstvo
Sažetak Fenomen influence marketinga omogućio je da jedna osoba može komunicirati sa stotinama ili čak tisućama drugih ljudi o proizvodima, ali i brendovima pa je utjecaj komunikacije između influensera i potrošača znatno povećan. Društvene mreže hibridni su element promidžbenih kombinacija jer su poprilično stopirale razvoj tradicionalnih načina oglašavanja. Sadržaj, vrijeme i učestalost razgovora izvan su izravne kontrole brend menadžera. Sada je ta odgovornost na influenserima koja mora biti temeljena na povjerenju koje im ukazuju brendovi dajući im kreativnu slobodu. Menadžeri moraju naučiti oblikovati želje kroz sadržaj koji će zanimati potrošače, koji mora biti u skladu s misijom i ciljevima brenda. Diplomski rad Uloga influensera u upravljanju korporativnim brendovima pisan je sa željom otkrivanja povezanosti između brendova i influensera. Istraživanje u ovom radu pokazalo je da influenseri ne pristaju na suradnju, ako im u potpunosti ne odgovaraju, i ako ne bi sami odabrali proizvode pojedinog brenda. Brend menadžeri su naglasili da im je pri odabiru influensera izuzetno važna njihova autentičnost, a influenseri su istaknuli da im je izuzetno važna kreativna sloboda u kreiranju sponzoriranog sadržaja. Također, istraživanje je u ovom radu pokazalo da su i influenseri i brend menadžeri mišljenja da influenseri apsolutno mijenjaju svijet marketinga, ali i da sve više odvlače resurse koje su do sada brendovi ulagali u tradicionalne oblike oglašavanja. Influenseri smatraju da je jedna od predispozicija uspješnog influensera komunikacija s pratiteljima, tim više što je u teorijskom okviru definirano da su milenijalci sofisticirana i zahtjevna publika koja želi neprestanu interakciju s odabranim opinion leaderima. Istraživanje je pokazalo da ispitanici od internet zarade mogu živjeti i da ne brinu što im nosi budućnost jer svoj back up imaju.
Sažetak (engleski) The phenomenon of influencer marketing makes it possible for one person to communicate with hundreds or even thousands of other people about products and brands so that the impact of the influencer-consumer communication is getting more and more significant. Social networks, as a hybrid element of promotional combinations, have considerably halted the development of traditional advertising methods. The content, timing and frequency of communication are beyond the direct control of brand managers. Influencers are the ones now who are responsible and who are entrusted by brand producers that give them complete creative freedom. Managers must learn how to form wishes through contents that are consumer-targeted and that are aligned with brand's mission and goals. The thesis The role of influencers in corporate brand management is created with the desire to explore the connection between brands and influencers. According to the research conducted for this paper, the influencers are not willing to cooperate if they are not fully satisfied with products and if they would not choose them personally. The brand managers said that authenticity was most appreciated when selecting influencers, whereas the infuencers highlighted having freedom in creating sponsored contents as extremely significant. Also, this research showed that the nfluencers and brand managers share the same opinion, namely that influences are totally changing the marketing world, but also that they are increasingly diverting financial resources that brands used to invest in traditional forms of advertising. One of the key predispositions of a successful influencer, according to the influencers themselves, is a communication with his/her followers, particularly so since the theoretical part of the thesis defined millennials as sophisticated and demanding audience who want a continuous interaction with their chosen opinion leaders. The research also showed that the respondents can make a living solely from internet, without worrying about their future prospects.
Ključne riječi
brend
brend menadžer
influencer
društvene mreže
društveni mediji
Instagram
marketing
influence marketing
Ključne riječi (engleski)
brand
brand manager
influencer
social networks
social media
Instagram
marketing
influencer marketing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:114:148984
Studijski program Naziv: Novinarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra novinarstva (mag. nov.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-10-29 12:52:51