Naslov Validation of plasticity and damage model for aluminium 6014-T6
Naslov (hrvatski) Validacija modela plastičnosti i oštećenja aluminija 6014-T6
Autor Davide Primc
Mentor Tomislav Lesičar (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet strojarstva i brodogradnje Zagreb
Datum i država obrane 2024-01-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Strojarstvo Opće strojarstvo (konstrukcije)
Sažetak The automotive industry is one of the largest industries in the world and a leader in many innovative engineering solutions. Due to increasing environmental reforms, the traditional automotive industry is slowly but surely dying out. Conventional internal combustion engines are being increasingly replaced by electric motors. Electric cars receive their electrical energy from a battery pack, which is usually located in the vehicle’s chassis. In the event of a collision, a short circuit can occur in the battery pack, which can lead to a fire that is extremely difficult to extinguish. To protect its users, battery packs are located in aluminum housings that protect them in the event of a collision. Aluminium alloys have low density, high strength, and good ductility. For optimal battery housing design, it is necessary to know the exact properties of the alloy used and its behavior during the development of ductile fracture due to loading.
In this paper, the 6014-T6 aluminium alloy, which is commonly used in the automotive industry, was analyzed. The theoretical background of elastoplastic and anisotropic material behavior and including the behavior of the material due to ductile damage are presented at the beginning. In order to describe the constitutive behavior of the material as accurately as possible in numerical simulations, experimental tests were performed on various types of samples to describe as many stress states as possible in the material. The combined Swift-Voce flow law was used to describe the elastoplastic behavior of the material, and its parameters were determined by an experimental-numerical procedure. The Hill 48 and Barlat Yld2000 yield laws were used to describe the anisotropic behavior, and their parameters were also determined by an experimental-numerical procedure. The Hosford-Coulomb model was used to describe ductile damage, and the paper outlines the procedure for determining its parameters. The numerical analyses were performed using the Abaqus software package, and the simulation results were validated against the results of experimental measurements.
Sažetak (hrvatski) Automobilska industrija jedna je od najvećih svjetskih industrija te je predvodnik u raznim inovativnim inženjerskim rješenjima. Uslijed sve većih ekoloških reformi klasična automobilska industrija pomalo, ali sigurno izumire. Upotreba konvencionalnih motora s unutarnjim izgaranjem sve se više zamjenjuje električnim pogonom. Električni automobili dobivaju električnu energiju iz baterijskog sustava koji je najčešće smješten u podvozju vozila. U slučaju sudara može doći do kratkog spoja baterija, kratki spoj baterija dovodi do požara koji je izuzetno teško ugasiti. Kako bi se zaštitili korisnici, baterijski sustavi se postavljaju u aluminijska kućišta koja ih štite u slučaju udara. Aluminijske legure imaju nisku gustoću, visoku čvrstoću i dobru duktilnost. Duktilnost aluminijskih legura je ta koja osigurava apsorpciju energije prilikom udara. Radi optimalnog konstruiranja kućišta baterija, potrebno je poznavati točna svojstva korištene legure te njezino konstitutivno ponašanje prilikom razvoja duktilnog oštenjenja uslijed opterećivanja.
U ovome radu analizirana je 6014-T6 aluminijska legura koja se često koristi u automobilskoj industriji. Na početku je prikazana teorijska pozadina elastoplastičnog i anizotropnog ponašanja materijala i ponašanje materijala uslijed duktilnog oštećenja. Kako bi se konstitutivno ponašanje materijala čim točnije opisalo u numeričkim simulacijama, provedena su eksperimentalna ispitivanja na različitim vrstama uzoraka kako bi se opisalo što više stanja naprezanja u materijalu. Za opis elastoplastičnog ponašanja materijala korišten je kombinirani Swift-Voce zakon tečenja, čiji su parametri određeni eksperimentalno-numeričkom procedurom. Za opis anizotropnog ponašanja korišteni su Hill 48 i Barlat Yld2000 zakoni tečenja, čiji su parametri također određeni eksperimentalno-numeričkom procedurom. U radu je korišten Hosford-Coulomb model popuštanja za opisivanje duktilnog oštećenja, te opisana je procedura za određivanje parametra ovog zakona. Numeričke analize provedene su u programskom paketu Abaqus, rezultati simulacija validirani su rezultatima eksperimentalnih mjerenja
Ključne riječi
elastoplastic behavior
Swift-Voce hardening law
anisotropic behaviour
ductile damage
finite element method
Ključne riječi (hrvatski)
elastoplastično ponašanje
Swift-Voce zakon tečenja
anizotropno ponašanje
duktilno oštećenje
metoda konačnih elemenata
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:235:178659
Studijski program Naziv: Strojarstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka strojarstva (mag. ing. mech.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-01-22 12:00:12