Naslov Proračun mase praznog opremljenog trgovačkog broda empirijskim metodama
Naslov (engleski) Calculation of the light ship mass of a merchant ship by empirical methods
Autor Katarina Zadro
Mentor Vedran Slapničar (mentor)
Član povjerenstva Nastia Degiuli (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jerolim Andrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Hadžić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Ćatipović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Fakultet strojarstva i brodogradnje Zagreb
Datum i država obrane 2020-12-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Brodogradnja Osnivanje plovnih i pučinskih objekata
Sažetak Diplomski rad podijeljen je na 7 poglavlja.
U uvodnome dijelu rada spomenuta je važnost definiranja mase praznog opremljenog broda pri osnivanju broda. Masa praznog opremljenog broda određena je za tri tipa trgovačkog broda: brodove za prijevoz rasutog tereta, kontejnerske brodove i tankere. U tu svrhu prikupljeni su podaci za 110 brodova, a što je prikazano u Poglavlju 2.
Za svaki tip trgovačkog broda, napravljena je baza podataka koja sadrži najvažnije značajke broda. Kao izvor podataka poslužio je brodograđevni časopis Significant Ships. Kako bi se odredila međusobna zavisnost pojedinih značajki provedena je regresijska analiza. Rezultati regresijske analize prikazani su dijagramima rasipanja i odgovarajućim regresijskim jednadžbama.
Koeficijent forme koji u najvećoj mjeri utječe na otpor broda, a određuje se u preliminarnoj fazi osnivanja broda, jest blok koeficijent. Blok koeficijent izračunat je u trećem poglavlju prema različitim empirijskim metodama te je uspoređen s vrijednostima danim u časopisu Significant Ships za pojedini tip broda. Za metodu koja je pokazala najmanje odstupanje rezultata provedena je kalibracija.
U četvrtom poglavlju izrađena je baza bezdimenzionalnih formi u računalnom programu GHS (eng. General HydroStatics) za raspone blok koeficijenta od 0,50 do 0,85. Hidrostatske značajke formi prikazane su tablično.
Peto i šesto poglavlje predstavljaju glavni dio diplomskog rada. Najkompleksnija značajka koju projektant treba odrediti u ranoj fazi osnivanja broda je masa praznog opremljenog broda. Stoga je u petom poglavlju napravljen popis i analiza dostupnih metoda za procjenu mase praznog opremljenog broda za pojedini tip trgovačkog broda, a koje se temelje na empirijskim podacima izgrađenih brodova. U šestom poglavlju su izračunate mase praznog opremljenog broda koristeći empirijske metode. Dobivene vrijednosti su uspoređene s vrijednostima mase praznog opremljenog broda danima u časopisu Significant Ships.
Kao i kod računanja blok koeficijenta, za metodu koja je pokazala najmanje odstupanje rezultata, provedena je kalibracija.
Na kraju rada iznesen je zaključak.
Sažetak (engleski) The masterʹs thesis is divided into 7 chapters.
In the introductory part of the thesis, the importance of defining the light ship mass in the preliminary phase of ship design is stressed. The light ship mass is determined for three types of merchant ships: bulk carriers, container ships, and tankers.
For each type of merchant ship, a data base of 110 ships was created containing the most important features of the ship, which is shown in Chapter 2. The shipbuilding journal Significant Ships served as a source of data. To determine the interdependence of individual features, a regression analysis was performed. The results of the regression analysis are presented in the scatter plots and the corresponding regression equations.
The ship form coefficient that most influences the resistance of the ship, and is determined in the preliminary phase of the ship's foundation, is the block coefficient. For each type of ship, the block coefficient was calculated in the third chapter according to various empirical methods and was compared with the values obtained from the journal Significant Ships. Calibration was performed for the method that showed the smallest deviation of the results.
In the fourth chapter, a data base of dimensionless forms in the computer program GHS (General Hydro Statics) for the ranges of the block coefficient from 0.50 to 0.85 was created. The hydrostatic characteristics of the forms are shown in the form of the table.
Chapters five and six represent the main part of the thesis. The most complex feature that a designer needs to determine in the early stages of shipbuilding is the lightship mass. Therefore, in the fifth chapter, a list, and analysis of available methods based on empirical data of built ships, for estimating the lightship mass for a particular type of merchant ship is done. In Chapter six, lightship masses are calculated using empirical methods. The values obtained were compared with the values of the light ship masses given in the journal Significant Ships.
As with the calculation of the block coefficient, for the method that showed the smallest deviation of the results, calibration was performed. At the end of the paper, a conclusion is given.
Ključne riječi
brodovi za prijevoz rasutog tereta
kontejnerski brodovi
tankeri
regresijska analiza
blok koeficijent
empirijske metode
masa praznog opremljenog broda
Ključne riječi (engleski)
bulk carriers
container ships
tankers
regression analysis
block coefficient
empirical methods
lightship mass
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:235:958582
Studijski program Naziv: Brodogradnja Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka brodogradnje (mag. ing. nav. arch.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-01 10:45:00