Sažetak | Primjena i korištenje društvenih mreža u hotelskoj industriji postaje od neizmjerne važnosti u
postizanju sve većoj konkurentnosti među hotelima. Nagli razvoj društvenih mreža
omogućuje novi način u komuniciranju hotela sa svojim kupcima i korisnicima, te samom
promoviranju svojih usluga. Sve to ne bi bilo moguće bez ubrzanog razvoja Interneta. Internet
svojim razvojem nudi široki spektar mogućnosti za korisnike i kupce. Društvene mreže, čiji
razvoj počinje 1997. godine, postaju jedan od najsnažnijih marketinških alata u svrhu
promoviranju i oglašavanja svih djelatnosti pa tako i u hotelskoj industriji i turizmu. Hotelska
industrija od pojave Interneta koristi i najstarije alate Internet komunikacije, a to su web
stranica i e-mail.
Danas većina hotela koristi se barem jednom društvenom mrežom. Facebook, Instagram,
Twitter, Google Plus, YouTube samo su jedni od najpoznatijih društvenih mreža odnosno
komunikacijskih i marketinških alata kojima se koriste hoteli u svrhu promoviranja proizvoda,
komunikaciji sa korisnicima te ostvarivanju maksimalnog poslovanja. Ovakvim načinom
komuniciranja hoteli nastoje doprijeti do gosta kako bi zadovoljili sve njegove potrebe i
zahtjeve te mu pružili osjećaj potpune posvećenosti koji bi na kraju rezultirao maksimalnim
povećanjem poslovanja hotela. Također, hotelska poduzeća šire svijest o svom brendu.
Društvene mreže kao marketinški alat nude različite aktivnosti koje omogućuju istraživanje
tržišta, širenje svijest o hotelskom objektu odnosno brendu, prikupljanje i kreiranje novih
ideja, te poboljšanje odnosa između hotelskog objekta i gosta. Sukladno tome, društvene
mreže mogu biti zaslužne za kreiranje lojalnosti gosta odnosno zajednice, nadmašivanje same
konkurencije, djelovati kao marketinški alat koji smanjuje troškove samog marketinga i
dovodi hotelski objekt na bolju poziciju na web pretraživačima.
Cilj ovog diplomskog rada je prikazati sami razvoj društvenih mreža, te utjecaj društvenih
mreža na promociju hotelskih usluga i njegov doprinos poslovanju u hotelskim poduzećima. |