Sažetak | Njemačka je kao turistička destinacija jako dobro pozicionirana, te je visokom kvalitetom,
raznovrsnom ponudom, gostoprimstvom i adekvatnom sigurnošću popela na sam vrh
najpopularnijih turističkih destinacija Europe. Također svojim prednostima kao što su
ogromna povijesna baština starih i svjetski poznatih gradova, izvrsnom infrastrukturom,
predivnom prirodnom okruženju i dobrim odnosom između cijene i pružane usluge, izaziva
veliki interes inozemnih turista.Na čitavom području države postoji ogromni turistički
potencijal. Bilo u gradovima, na seoskim područjima ili na obalama, u Njemačkoj je svugdje
razvijen visokokvalitetan turistički proizvod. Prema potražnji na turističkom tržištu
kontinuirano se nadopunjuju i razvijaju turistički segmenti te novi specifični oblici turizma,
koji uspijevaju zadovoljiti potražnju turista.
Cilj ovog rada je doći do spoznaje o bitnim činjenicama, okolnostima i faktorima, koji
Njemačku čine iznimno privlačnom turističkom destinacijom i prikazati pogodnosti kao i
uvjete za razvoj turizma u njoj.
Pri formuliranju i prezentiranju rezultata istraživanja u završnom radu korištene su u
odgovarajućim kombinacijama brojne znanstvene metode od kojih se navode one
najučestalije: metoda analize, sinteze, indukcije, dedukcije, deskripcije, komparacije.
U skladu s postavljenim ciljevima i zadacima rada, sadržaj rada je koncipiran na način da
osim uvoda i zaključnih razmatranja na njemačkom i na hrvatskom, sadrži pet poglavlja koja
se međusobno nadovezuju i nadopunjuju.
U uvodnom dijelu donosi se svrha i cilj seminarskog rada, znanstvene metode i kratak
sadržaj rada. U prvom poglavlju definirani su opći podaci o Njemačkoj, njena povijest,
prostorne karakteristike kao i prometne, ekonomske značajke te značajke stanovništva.
Drugo poglavlje predstavlja definicije i razvoj turizma općenito te glavne karakteristike
turističkog tržišta.
U trećem poglavlju, koje ujedno predstavlja i glavnu temu rada, obrazloženaje tematika
turizma u Njemačkoj navodeći njegove bitne značajke i statističke podatke. Isto tako se koristi
SWOT analiza kao analitički proces pomoću kojeg su sagledane snage i slabosti države kao
turističke destinacije.
U četvrtom poglavlju posebna pažnja posvećena je samoj turističkoj ponudi Njemačke u
kojoj su predstavljeni svi glavni i specifični oblici turizma zastupljeni u državi te njihov
značaj za turistički razvoj i uspjeh općenito.
Peto i zadnje poglavlje bazira se na prikazu i detaljnom opisu najpopularnijih turističkih
destinacija u Njemačkoj. Destinacije su rangirane po popularnosti te se dobiva uvid kako i
čime međusobno konkuriraju.
Rad kao takav trebao bi, osim već navedene svrhe i cilja, služiti kao pregled turističke
ponude Njemačke i njezinih najpopularnijih destinacija.
Iako je rad više namijenjen čitateljima sa njemačkog govornog područja, prikladan je i
svakome tko dovoljno dobro poznaje i razumije njemački jezik.
Rad je također namijenjen onima koji bi jednog dana željeli posjetiti Njemačku, boraviti u
njoj turistički i provesti u njoj odmor, ali i onima koji bi se željeli angažirati za razvoj turizma
sa svojim projektima i stranim investicijama. |