Sažetak | Marketing je glavna funkcija u svakom poslovanju. Cilj marketinga ja da istražuje tržište,
odnosno želje i potrebe potrošača s ciljem zadovoljenja istih, te kroz razne strategije sudjeluje
u kreiranju proizvoda ili ponude, te njihovoj promociji i distribuciji na tržište. Marketing je
sastavni dio poslovanja svakog poduzeća. Pomoću raznih marketinških strategija, omogućuje
se istraživanje tržišta, razvoj proizvoda, promocija i distribucija proizvoda. Razvojem novih
tehnologija i interneta koji je najveća globalna mreža, nastaju nova vrsta marketinga, emarketing.
E-marketing je način ostvarenja marketinških aktivnosti koje se provode isključivo
putem interneta.
Razvoj interneta kakav danas poznajemo utjecao je na ponašanje potrošača, pa se tako je to
utjecalo i na poslovanje raznih poduzeća. Informacije o proizvodima i uslugama, njihovim
cijenama, konkurentskim proizvodima i slično dostupni su im u svakom trenu na internetu. To
im daje moć da na neki način budu kreatori vlastite ponude, odnosno da sudjeluju u stvaranju
ponude.
Mnoga poduzeća počinju primjenjivati strategije e-marketinga, s ciljem poboljšanja vlastitog
poslovanja. Korištenjem e-marketing strategija poduzeća lakše prate trendove, informiraju
potencijalne potrošače o vlastitim proizvodima i usluga, promoviraju i oglašavaju svoje
proizvode i usluge, te ih lakše plasiraju na tržište. Osim e-marketinga, nove informacijske
tehnologije omogućile su poduzećima lakše prikupljanje svih potrebnih informacija s ciljem
poboljšanja vlastitog poslovanja.
Turizam kao jedna od najbrže rastućih gospodarskih djelatnosti, danas također ovisi o
internetu. S obzirom da je Internet mjesto informacija, nema bolje načina nego da se turistička
poduzeća promoviraju putem istog. Izrada vlastitih internetskih stranica ili otvaranja profila
na društvenim mrežama, omogućila se jednostavnija dvosmjerna komunikacija s potrošačima.
Također služe za promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem raznih slika, videozapisa i
zanimljivih sadržaja. |