Sažetak | Ovim završnim radom, naglasak se stavlja na goruće pitanje u svakom poslovnom svijetu –
kako motivirati zaposlenika i učiniti ga zadovoljnim? Motivacija i zadovoljstvo je ono što
pokreće ljude, čini ih spremnima na rad, sretnijima te samim time i produktivnijima. Uzevši to
u obzir, ističe se nužnost provođenja raznih procedura, kojima bi se motiviranost i zadovoljstvo
zaposlenika dovelo do što više razine. No, ono što to čini težim je sama priroda ovih pojmova
– naime, ne postoji jedinstveni uzorak, koji bi vrijedio za svakog zaposlenika posebno. Suština
je u različitostima u karakteru i osobnosti svakog pojedinca, što na kraju dovodi do
personaliziranog uzorka za pojedinačnu jedinku. Nužno je pristupiti svakome na poseban i
jedinstven način te pokušati otkriti svačiji motivacijski „pokretač“. U tom pogledu, ističu se
razne pojave vezane uz motivaciju i zadovoljstvo, koje imaju svoju težinu i važnost za navedenu
problematiku. Postoje brojne podjele, vrste, kao i mjerenja motivacije i zadovoljstva, koja se
pojavljuju i prakticiraju u poslovnom svijetu. Upravo zbog raširenosti ovih oblika, istraživalo
se u kolikoj su mjeri zaposlenici motivirani i zadovoljni te kako pojedini elementi i faktori
utječu na isto. Naravno, doneseni zaključak je bio jednak onom pretpostavljenom, gdje je jasno
kako motivacija i zadovoljstvo igraju veliku ulogu u tome kako i na koji način zaposlenik
obavlja svoj posao te koliko će truda i napora uložiti u navedeno. Naime, što je zaposlenik
motiviraniji i zadovoljniji, svi ostali elementi poslovanja će eksponencijalno rasti i kvalitativno
se razvijati s istim.
Ovaj rad je podijeljen na teorijski dio, u kojem su objašnjeni ključni pojmovi, kao i teorije
motivacije, dok empirijski, odnosno, istraživački dio, donosi pregled i analizu prikupljenih
podataka. Tema će se zaključiti sukladno rezultatima istraživanja, koje će potvrditi ili
opovrgnuti glavnu hipotezu. |