Sažetak | Jedan od najstarijih kultura, koji imaju poseban utisak i na sam turizam destinacije je
gastronomska kultura. U današnjem svijetu gastronomska, ali i samim time vinska
kultura imaju jako veliki utjecaj na razvoj destinacije u turističkom smislu. Sama
ponuda lokalnih gastronomskih kultura potiče veliki broj ljudi na dolazak i upoznavanje
sa različitim vrstama kultura od njihove. Javljaju se sve veći zahtjevi u samoj
gastronomiji, pa se isto tako gastronomskom ponudom sljubljivanja hrane i vina u
restoraterstvu posao sommeliera uvelike modernizira i sadrži mnogo veće zahtjeve od
samog bavljenja vinskim podrumom i servisom vina. Sommelierska uloga u restoranu
je slaganje vinske karte, uparivanja vina sa hranom, nabavka vina, skladištenja tog
vina, ali isto tako i poboljšanje prodaje vina. Danas sommelier kao zaposlenik
ugostiteljskog objekta uvelike povećava kvalitetu za gosta, ali isto tako i za
poslodavca. Samim školovanjem, sommelier u sadašnjem svijetu mora biti vrhunski
prodavatelj koje on postiže iskustvom, ali i cjeloživotnim učenjem i pohađanjem razno
raznih treninga prodaje, komunikacijskih vještina, ali i glume i prepoznavanja
psihologije gosta. Sadržavanjem zaposlenika kao sommeliera u radu restorana i
njegovim pojavljivanjem u radu s gostima, samim gostima daje sigurnost i povjerenje
koje isto tako uvelike ima utjecaja na kupnju određenog vina nakon pojašnjenja i
prezentacije vrhunskog stručnjaka. Utjecaj prodaje raste i time da sommelier u radu
sa kolegama, isto tako prenosi svoja znanja na ostale zaposlenike, te oni također
naučenim znanjem prenesenog od strane sommeliera, prodaju više vina nego
uobičajeno. Kao i svaka profesija u današnjem svijetu, pa tako i sommelierstvo, razvija
se sve više i više svakoga dana, isto tako brzo napreduje i zahtjeva puno više znanja
od samog poznavanja vina, ali i puno više očekivanja od strane poslodavca kao što je
utjecaj na prodaju i stvaranja profita i utjecaj na učenje drugih zaposlenika. |