Naslov Poslovna etika kao konkurentska prednost poduzeća
Naslov (engleski) Business ethics as a company's competitive advantage
Autor Petra Loborec
Mentor Marija Ivaniš (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Opatija
Datum i država obrane 2023-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Polje poslovne etike jako se razvilo u zadnjih dvadesetak godina te je danas to zrelo područje čija važnost sve više raste kod suvremenih poduzeća. Konkurentske prednosti stvaraju veću vrijednost za poduzeće i njegove dioničare zbog određenih snaga ili uvjeta. Što je konkurentska prednost održivija, to je konkurentima teže neutralizirati prednost. Svijest o posebnim etičkim odgovornostima poslovanja nema okolišne i zakonske obveze te radovi nisu odgovorni samo za vlasnike, već i za svoje zaposlenike, svoje kupce i zajednicu općenito.Švedski trgovac H&M jedan je od najprepoznatljivijih svjetskih brendova brze mode. Drugi je najveći trgovac na svijetu, odmah iza Inditexa (vlasnika Zare), a posluje u 74 zemlje. H&M je poduzeo neke pozitivne korake kako bi smanjio svoj utjecaj na okoliš. Marka nudi program recikliranja u kojem se može vratiti odjeću bilo koje marke u trgovini te je postavila neke pozitivne ciljeve u svom Izvješću o održivosti. Starbucks je vodeća pržionica i maloprodaja specijalne kave u svijetu i postao je istinski globalni brend. Starbucksov program poslovne etike i usklađenosti pomaže u promicanju etičkog ponašanja u tvrtki. Utvrđeno je da Starbucks prodaje tvornički uzgojene životinjske proizvode s vjerojatnom uporabom genetski modificirane stočne hrane. To je utjecalo na njihov učinak u kategorijama prava životinja, uzgoja u tvornicama i kontroverzne tehnologije sustava ocjenjivanja etičkih potrošača.Poznat po svom pristupu kozmetici bez okrutnosti, Lush je dugogodišnji lider u promicanju rješenja za testiranje bez životinja. Lush je zauzeo snažan pristup sektorima u kojima su otkrivena kršenja ljudskih prava. Prava Lusheva etička snaga je u pravima životinja. Tvrtka prodaje samo kozmetiku bez okrutnosti. Najveći etički rizici i rizici usklađenosti više ne dolaze od male skupine zaposlenika s pristupom gotovini ili odlukama poslovnog prostora. Danas je etička evidencija mnogih organizacija u rukama znanstvenika koji se bave podacima, inženjera i programera, kao i svih zaposlenika na prvoj liniji koji imaju pristup podacima o klijentima.
Sažetak (engleski) The field of business ethics has developed greatly in the last twenty years, and today it is a mature field whose importance is growing more and more among modern companies. Competitive advantages create greater value for a company and its shareholders because of certain strengths or conditions. The more sustainable the competitive advantage, the more difficult it is for competitors to neutralize the advantage. Awareness of the special ethical responsibilities of business does not have environmental and legal obligations, and works are not only responsible for the owners, but also for their employees, their customers and the community in general. The Swedish retailer H&M is one of the world's most recognizable fast fashion brands. It is the second largest retailer in the world, right after Inditex (owner of Zara), and operates in 74 countries. H&M has taken some positive steps to reduce its impact on the environment. The brand offers a recycling program where you can return any brand of clothing in the store and has set some positive goals in its Sustainability Report. Starbucks is the leading specialty coffee roaster and retailer in the world and has become a truly global brand. Starbucks' Business Ethics and Compliance Program helps promote ethical behavior within the company. Starbucks was found to be selling factory farmed animal products with the likely use of genetically modified animal feed. This affected their performance in the categories of animal rights, factory farming and the controversial technology of the Ethical Consumer Rating System. Known for its cruelty-free approach to cosmetics, Lush has been a long-standing leader in promoting animal-free testing solutions. Lush has taken a strong approach to sectors where human rights violations have been identified. Lush's real ethical strength is in animal rights. The company sells only cruelty-free cosmetics. The biggest ethical and compliance risks no longer come from a small group of employees with access to cash or office space decisions. Today, many organizations' ethics records are in the hands of data scientists, engineers and developers, as well as all front-line employees who have access to customer data.
Ključne riječi
poslovna etika
H&M
Starbucks
Lush
etika
Ključne riječi (engleski)
business ethics
H&M
Starbucks
Lush
ethics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:191:978400
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija u turizmu i ugostiteljstvu; smjerovi: Poduzetništvo u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu, Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Menadžment događaja i slobodnog vremena, Menadžment u turizmu; Menadžment u hotelijerstvu; Međunarodni menadžment u turizmu i ugostiteljstvu; Menadžment događaja i slobodnog vremena, Hospitality Management/Menadžment u hotelijerstvu Smjer: Menadžment u turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-06-19 14:23:20