Sažetak | Danas je, uz informacije, presudan i ljudski resurs: znanja i vještine, dok tradicionalni resursi gube na vrijednosti. Upravo su znanja zaposlenika resursi koji stvaraju profit.
Hotelsko je osoblje u neposrednom kontaktu sa svakim gostom hotela. Zbog toga je u svakom trenutku važno pravilno ponašanje zaposlenika, odnosno njihov odnos prema gostima, kolegama i menadžeru. Da bi se postigao najveći uspjeh, potrebno je kvalitetno i učinkovito upravljati svim ljudskim resursima.
Upravljanje ljudskim resursima označava proces kojim se privlače, razvijaju, motiviraju i zadržavaju zaposlenici kako bi se ostvarili ciljevi hotelskog poslovanja. Taj se proces sastoji od nekoliko međusobno povezanih aktivnosti. To su: analiza radnih mjesta, planiranje, pribavljanje i odabir kadrova, motiviranje i obrazovanje, razvoj karijere i promocija zaposlenika, mjerenje ljudskih resursa i nagrađivanje. Upravo upravljanje ljudskim resursima u hotelijerstvu na primjeru hotela Esplanade u Zagrebu predstavlja predmet ovog završnog rada.
Svrha rada je definiranje svih aktivnosti koje su zadaća funkcije upravljanja ljudskim resursima kao i prikazivanje istih aktivnosti na konkretnom primjeru. Cilj je shvatiti važnost zaposlenika u hotelskom poslovanju kao jedinih živih elemenata organizacije, kao i potrebu za pravilnim upravljanjem svim ljudskim resursima.
Prilikom izrade rada korišteno je više znanstvenih metoda: statistička, komparativna, povijesna metoda, metoda studija slučaja, metoda deskripcije, kompilacijska metoda i metoda analize. Također su korištene mnoge strane i domaće stručne literature usko povezane s temom rada. |