Naslov Znanja i stavovi studenata sestrinstva Fakulteta zdravstvenih studija o kardiopulmonalnoj reanimaciji djece
Naslov (engleski) Knowledge and attitudes of nursing students of the Faculty of Health Studies on children´s cardiopulmonary resuscitation
Autor Edi Vučić
Mentor Kata Ivanišević (mentor)
Član povjerenstva Kata Ivanišević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Bukvić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Saša Uljančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet zdravstvenih studija Rijeka
Datum i država obrane 2022, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Hitna medicina
Sažetak UVOD: Kardiopulmonalna reanimacija djece je medicinsko-tehnički zahvat koji za specifičan cilj ima održavanje života. Predstavlja dinamički odgovor ukoliko dođe do srčanog aresta kod djeteta. Ukoliko dođe do srčanog aresta reanimaciju je primarno započeti što ranije kako bi se spriječila oštećenja neurološkog statusa. Automatski vanjski defibrilator (AVD) je uređaj koji se koristi prilikom naprednog održavanja života i koristi se u svrhu isporuke brzog električnog udara energije kako bi se ponovno uspostavio rad srca.
CILJ ISTRAŽIVANJA: Ispitati postoji li razlika u znanju između redovnih i izvanrednih studenata preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva o kardiopulmonalnoj reanimaciji djece. Također ispitati postoji li razlika u stavovima između redovnih i izvanrednih studenata preddiplomskog stručnog studija Sestrinstva o kardiopulmonalnoj reanimaciji djece.
MATERIJALI I METODE: Istraživanje je provedeno na Fakultetu zdravstvenih studija u Rijeci, s redovnim i izvanrednim studentima preddiplomskog stručnog studija sestrinstva. Uzorak istraživanja bili su studenti prve, druge i treće godine studija, bila su uključena oba spola. U istraživanju su sudjelovala ukupno 152 ispitanika. Željeni podaci prikupljeni su putem online Anketnog upitnika, a istraživanje je bilo u potpunosti anonimno. Prikupljeni podaci nakon istraživanja statistički su obrađeni pomoću računalnog programa Microsoft Excel. Prikupljeni podaci su analizirani i obrađeni statističkim metodama.
REZULTATI: Rezultati istraživanja pokazali su da su izvanredni studenti u prosjeku imali bolje rezultate nego redovni studenti na pitanjima provjere znanja, a isto tako rezultati su pokazali da izvanredni studenti prosječno imaju pozitivnije stavove o kardiopulmonalnoj reanimaciji djece nego redovni studenti. Može se zaključiti da kada je u pitanju znanje, redovni i izvanredni studenti pokazuju zadovoljavajuću razinu znanja, no kada su u pitanju stavovi izvanredni studenti pokazuju da su vještiji, te psihički spremniji za pružanje kardiopulmonalne reanimacije.
ZAKLJUČAK: Kardiopulmonalna reanimacija djece je vrlo psihički i fizički zahtjevan medicinsko-tehnički postupak, jer iziskuje veliku koncentriranost, sabranost, smirenost u kriznoj situaciji Znanje je potrebno konstantno unaprjeđivati i nadograđivati kako bi ono bilo bolje i izvrsnije, međutim isto tako treba raditi i na vještinama na kojima će se to znanje upotrijebiti.
Sažetak (engleski) INTRODUCTION: Cardiopulmonary resuscitation of children is a medical-technical procedure with the specific goal of maintaining life. It represents a dynamic response if a child has a cardiac arrest. If a cardiac arrest occurs, resuscitation should be started as early as possible to prevent damage to the neurological status. An automated external defibrillator (AVD) is a device used in advanced life support and is used to deliver a rapid electrical shock to restart the heart.
OBJECTIVE OF THE RESEARCH: To examine whether there is a difference in knowledge between full-time and part-time students of the undergraduate professional study of Nursing about cardiopulmonary resuscitation of children. Also to examine whether there is a difference in attitudes between full-time and part-time students of the undergraduate professional study of Nursing about cardiopulmonary resuscitation of children.
MATERIALS AND METHODS: The research was conducted at the Faculty of Health Studies in Rijeka, with full-time and part-time undergraduate professional nursing students. The research sample was students of the first, second and third year of study, both genders were included. A total of 152 respondents participated in the research. The desired data was collected through an online questionnaire, and the research was completely anonymous. After the research, the collected data were statistically processed using the Microsoft Excel computer program. The collected data were analyzed and processed using statistical methods.
RESULTS: The results of the research showed that part-time students on average had better results than regular students on knowledge test questions, and the results also showed that part-time students on average have more positive attitudes about cardiopulmonary resuscitation of children than regular students. It can be concluded that when it comes to knowledge, full-time and part-time students show a satisfactory level of knowledge, but when it comes to attitudes, part-time students show that they are more skilled and mentally prepared to provide cardiopulmonary resuscitation.
CONCLUSION: Cardiopulmonary resuscitation of children is a very psychologically and physically demanding medical-technical procedure, because it requires great concentration, composure, calmness in a crisis situation. Knowledge needs to be constantly improved and upgraded in order to make it better and more excellent, but you also need to work on skills on which this knowledge will be used
Ključne riječi
Kardiopulmonalna reanimacija
djeca
srčani arest
AVD
Ključne riječi (engleski)
Cardiopulmonary resuscitation
children
cardiac arrest
AVD
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:184:506121
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-14 15:06:54