Naslov ZNANJE STUDENATA SESTRINSTVA O KARDIOPULMONALNOJ REANIMACIJI
Naslov (engleski) NURSING STUDENTS KNOWLEDGE ABOUT CARDIOPULMONARY RESUSCITATION
Autor Martina Bunić
Mentor Kata Ivanišević (mentor)
Član povjerenstva Marija Bukvić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Saša Uljančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kata Ivanišević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet zdravstvenih studija (Katedra za zdravstvenu njegu) Rijeka
Datum i država obrane 2019-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak UVOD: Kardiovaskularne bolesti skupina su bolesti koje uključuju bolesti srca i krvožilnog sustava. Kardiovaskularne bolesti vodeći su uzrok smrti, kako u svijetu, tako u Europi i u Hrvatskoj. U Europi godišnje od kardiovaskularnih bolesti umre oko četiri miliona ljudi što iznosi 45% od ukupnog broja umrlih. Iznenadni srčani zastoj snosi odgovornost za ukupno više od 60% smrti kod kardiovaskularnih bolesti.
CILJ ISTRAŽIVANJA: Istražiti utjecaj trogodišnjeg školovanja studenata sestrinstva na znanje o kardipulmonalnoj reanimaciji te usporediti razliku u znanju nakon prve godine studija, druge godine studija i treće godine studija. Te istražiti utjecaj dodatnih edukacija, duljine radnog staža, te utjecaj radnog mjesta na znanje o kardiopulmonalnoj reanimaciji.
MATERIJAL I METODE: Skupina nad kojom je provedeno istraživanje sačinjena je od studenata izvanrednog studija sestrinstva prve, druge i treće godine Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci. Istraživanju je pristupio ukupno 81 ispitanik. Za prikupljane željenih podataka korišten je anonimni anketni upitnik izrađen od strane autora ovog istraživanja. Statistička obrada prikupljenih podataka obavljena je pomoću osobnog računala, korištenjem statističkog programskog paketa SPSS (v20). Prikupljeni podaci opisani su i analizirani različitim statističkim metodama ovisno o tipu i raspodjeli varijabli prisutnih u analizi.
REZULTATI: Postoji statistički značajna razlika u točnosti na odgovorena pitanja između prve, druge i treće godine studija. Dodatna edukacija, radno mjesto i duljina radnog staža na utječu na točnost u odgovorima.
ZAKLJUČAK: Rezultatima dobivenim ovim istraživanjem jasno je vidljiva nedovoljna razina znanja medicinskih sestra i tehničara o kardiopulonalnoj reanimaciji kao i pozitivan utjecaj obrazovanja medicinskih sestara putem studija sestrinstva. Potrebno je edukaciju o kardipulmonalnoj reanimaciji učiniti dostupnijom svim medicinskim sestrama i tehničarima, a obnavljanje stečenog znanja provoditi učestalije kako bi razina znanja uvijek bila na zadovoljavajućim razinama.
Sažetak (engleski) INTRODUCTION: Cardiovascular diseases are a group of diseases involving heart diseases and cardiovascular system. Cardiovascular diseases are the leading cause of death, both in the world, in Europe and in Croatia. In Europe annually, about four million people die of cardiovascular disease, accounting for 45% of the total number of deaths. Sudden cardiac arrest is responsible for a total of more than 60% of deaths in cardiovascular diseases.
RESEARCH OBJECTIVE: Investigate the influence of three year education of nursing students on cardiopulmonary resuscitation knowledge and compare the difference in knowledge after the first year of study, the second year of study and the third year of study. And to explore the impact of additional education, length of work experience, and the impact of the workplace on knowledge of cardiopulmonary resuscitation.
MATERIAL AND METHODS: The research group has been made by student of the first, second and third year of the Faculty of Health Studies of the University of Rijeka. A total of 81 respondents were surveyed. Anonymous questionnaire made by the author of this research was used for the collected data. Statistical processing of the collected data was done using a personal computer, using the SPSS statistical program package (v20). Collected data are described and analyzed by different statistical methods depending on the type and distribution of the variables present in the analysis.
RESULTS: There is a statistically significant difference in the accuracy of the answers between the first, second and third year studies. Additional education, workplace and length of work experience affect the accuracy of responses.
CONCLUSION: The results of this research reveal clearly the insufficient level of knowledge of nurses and technicians about cardiopulmonary reanimation as well as the positive impact of nursing education through nursing studies. Training on cardiopulmonary resuscitation should be made more accessible to all nurses and technicians, and the recovery of acquired knowledge should be carried out more frequently so that the level of knowledge is always at satisfactory levels.
Ključne riječi
kardioplumonalna reanimacija
student
medicinska sestra/tehničar
Ključne riječi (engleski)
cardiopulmonal reanimation
student
nurse/technician
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:184:410913
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-02-17 13:08:39