Naslov KVALITETA ŽIVOTA SPORTAŠICA ŠKOLSKE DOBI
Naslov (engleski) QUALITY OF LIFE OF SCHOOL AGE SPORTSWOMEN
Autor Katarina Malešević
Mentor Ariana Fužinac-Smojver (mentor)
Mentor Slaven Medjimurec (komentor)
Član povjerenstva Jasna Lulić- Drenjak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Verner Marijančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ariana Fužinac-Smojver (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Fakultet zdravstvenih studija (Katedra za fizioterapiju) Rijeka
Datum i država obrane 2019-06-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Temeljne medicinske znanosti Fiziologija čovjeka
Sažetak Uvod: Kvaliteta života može se definirati kao doživljavanje vlastitog života na subjektivan način koje je odreĎeno s okolinom u kojoj živimo, ljudima koji nas okružuju te životnim stil. Tjelesna aktivnost doprinosi psihološkom zdravlju te prevenira različite somatske bolesti. Studije sprovedene na tu temu uviĎaju da tjelesno manje aktivna djeca imaju lošiji rezultat u psihosocijalnoj domeni te u ukupnoj kvaliteti života. Sport omogućuje učenje vještina i stavova koji su bitni kasnije u odrasloj dobi. TakoĎer dijete razvija samopoštovanje i ustrajnost te dolazi do psihosocijalnog razvoja i usvajanja adaptivnih obrazaca doživljavanja i ponašanja.
Cilj istraţivanja: Cilj istraživanja je utvrditi razliku u kvaliteti života u sportašica i nesportašica. Utjecaj fizičkog zdravlja na kvalitetu života. Emocionalno zdravlje kako utječe na raspoloženje, svakodnevne životne poteškoće te sveprisutni stres kojem su djeca izložena u školi i izvanškolskim aktivnostima. Proučiti društvene aktivnosti djevojčica i aktivnosti vezane uz školu kao što su koncentracija, zaboravljivost te moguća oboljenja koja utječu na obrazovanje.
Ispitanici i metode: U ovom istraživanju je bilo uključeno 22 djevojčica školske dobi od 8-14 godina koje redovito tri puta tjedno treniraju rukomet i 20 djevojčica kontrolne skupine iste dobi koje se ne bave sportom. Djevojčice uključene u studiju podvrgnule su se ispitivanju kroz anketu Opća kvalitete života. Njihovi roditelji su dali pismenu suglasnost da njihova djeca smiju sudjelovati u istraživanju u cilju izrade ovog završnog rada.
Rezultati: Rezultati su pokazali da su sportašice fizički zdravije od nesportašica. Kvaliteta života vezana uz emocionalno zdravlje je podjednaka. To vrijedi i za društvene, školske aktivnosti te psihosocijalno zdravlje. Utvrdila se korelacijska povezanost izmeĎu fizičkog i psihosocijalnog zdravlja kod sportašica, dok kod nesportašica nije. TakoĎer statistički je utvrĎena pozitivna povezanost fizičkog zdravlja i školskih aktivnosti, a kod nesportašica se pokazala negativna povezanost.
Zaključak: Istraživanjem je utvrĎena bolja kvaliteta života vezana za fizičko zdravlje kod sportašica u odnosu na kontrolnu skupinu. TakoĎer je utvrĎena pozitivna korelacija izmeĎu fizičkog zdravlja te psihosocijalnog zdravlja i školskih aktivnosti kod sportašica za razliku od kontrolne skupine. Niti u jednoj skupini nije utvrĎena povezanost izmeĎu fizičkog zdravlja te emocionalnog zdravlja i društvenih aktivnosti.
Sažetak (engleski) Introduction: The quality of life can be defined as experiencing own life in a subjective way that is determined by the environment in which we live, the people who surround us and the lifestyle. Physical activity contributes to psychological health and prevents various somatic diseases. Studies conducted on this topic find that physically less active children have a worse result in the psychosocial domain and in the overall quality of life. Sport allows learning of skills and attitudes that are important later in adulthood. The child also develops self-esteem and perseverance, and psychosocial development develops and adopts adaptive forms of experience and behavior.
Aim: The aim of this study is to determine the difference in the quality of life in female athletes and no athletes. The influence of physical health on quality of life. Emotional health effects on mood, everyday life problems and ubiquitous stress which children are exposed to in school and extra-curricular activities. To study the social activities and school-related activities such as concentration, forgetfulness, and possible diseases that affect education.
Participants and Methods: In this research included 22 girls of school age from 8-14 years who regularly three times a week to train the handball and 20 girls in the control group of the same age who are not involved in sports. Girls included in the study were subjected to examination through a poll by the general quality of life. Their parents have given written consent to their children, are eligible to participate in the survey for the purpose of making this final work.
Results: The results showed that the athletes physically healthier than no athletes. Quality of life related to emotional well-being is being very close. And that goes for the social, school activities, and psychological and social health. Determine the correlation relationship between the physical and psychosocial health at female athletes, as long as the code is not no athletes. Also statistically determined by the positive connection between physical health and school activities, and at the no athletes proved to be a negative correlation.
Conclusion: The survey is determined by a better quality of life related to physical health at female athletes compared to the control group. He also established a positive correlation between physical health and psychosocial health and school activities at female athletes, unlike the control group. Or in one group has not been established a connection between physical health and emotional health and social activities
Ključne riječi
emocije
kvaliteta života
rukomet
sport
Ključne riječi (engleski)
emotions
handball
quality of life
sports
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:184:884107
Studijski program Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-02 13:43:14