Naslov Idejno rješenje pristupne ceste
Naslov (engleski) Conceptual Solution of Non Urban Road
Autor Matej Baf
Mentor Marijana Cuculić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Šurdonja (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Marović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Cuculić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Rijeci Građevinski fakultet Rijeka
Datum i država obrane 2021-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo Prometnice
Sažetak Tema ovog rada je projektirati pristupnu cestu za dvosmjeran promet na zadanoj geodetskoj
podlozi između dvije točke s unesenim visinama. Početnu i krajnju točku aproksimiramo kao
kružna raskrižja (rotore) koja omeđuju planiranu cestu na brdovitom terenu uz računsku brzinu
od 30-40 km/h. Zadatkom je potrebno prikazati dva varijantna rješenju između kojih se odabire
trasa. Na temelju određenih kriterija radi se analiza te se odabire rješenje sa kojim se kreće u
projektiranje.
U uvodnom dijelu rada definiraju se osnovni uvjeti koje svaka cesta izvan naselja i njezini
elementi moraju udovoljavati pravilnicima i zakonima o sigurnosti prometa na cestama.
Tehnički elementi ceste su: minimalni radijus kružne krivine, duljina i parametar prijelaznice,
uzdužni nagib nivelete, duljina preglednosti, veličina prometnog opterećenja i dr.
Glavna razrada završnog rada je analiza između dva varijantna rješenja po jasno određenim
kriterijima po kojima se odabire idejno rješenje. Za odabrano idejno rješenje kreće se u daljnje
projektiranje što čini:
- izrada nacrta: karakteristični poprečni profili u mjerilu 1:100, normalni poprečni profil
u mjerilu 1:50, detalji berme i bankine u mjerilu 1:10
- računski dio: tablica planimetriranja, linija masa i troškovnik izvođenja radova.
Grafički prilozi priloženi su pod posljednjim poglavljem Završnog rada.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is to design an access road for two-way traffic on a given geodetic base
between two points with entered heights. We approximate the start and end point as
roundabouts which delimits the planned road on hilly terrain with a design speed of 30-40 km
/ h. The task is necessary to show two variant solutions from which the route is selected. Based
on certain criteria, an analysis is performed and a solution is selected with which to start
designing.
The introductory part of the paper defines the basic conditions that each road outside the
settlement and its elements must meet the regulations and laws on road safety. The technical
elements of the road are: the minimum radius of the circular curve, the length and parameter of
the crossing, the longitudinal slope of the level, the length of visibility, the size of the traffic
load, etc.
The main elaboration of the final paper is the analysis between two variant solutions according
to clearly defined criteria according to which the conceptual solution is selected. For the
selected conceptual solution, it moves next to partial design, which consists of:
- drafting: characteristic cross-sections at a scale of 1: 100, normal cross-section at a scale
of 1:50, details of berms and sidewalks at a scale of 1:10
- calculation part: planimetry table, mass line and cost estimate for works.
Graphic attachments are attached under the last chapter of the Final Thesis.
Ključne riječi
trasa
elementi poprečnog presjeka
varijantna rješenja
kolnička konstrukcija
uzdužni profil
iskop
nasip
Ključne riječi (engleski)
route
cross-sectional elements
variant solutions
pavement construction
longitudinal profile
excavation
embankment
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:157:925717
Studijski program Naziv: Građevinarstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka građevinarstva (bacc. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-15 09:43:22