Sažetak | U ovom završnom radu uspoređene su prve Hrvatske web trgovine s današnjim
modernijim dizajnom web trgovina, te je opisan početak razvoja web trgovina u svijetu.
Navedene su prve web trgovine u svijetu, te deset prvih web trgovina u Hrvatskoj. Prve
popularne web trgovine koje su i dan danas na samom vrhu internet poslovanja u
cijelome svijetu, te ukratko prikazane i uspoređene iste stranice, ali za različite države.
Prikazane su najbolje ili najpopularnije web trgovine u Hrvatskoj koje se trenutno
najviše posjećuju i koje najbolje posluju. Uspoređene su dvije najbolje web trgovine,
njihov sam dizajn, od naslovne stranice i njihovih proizvoda. Opisani su razni načini za
izradu web stranica, od onih jednostavnih za koje ne treba previše znanja kao što su
website builderi . Onih koji su malo kompliciraniji, ali sa puno više mogućnosti kao što
je WordPress. Tu su također i onih koji su puno kompliciraniji te koji zahtijevaju
vještine i znanja u programskih jezicima, a to su naravno HTML (HyperText Markup
Language), CSS (Cascading Style Sheets). Te na kraju onaj najpopularniji, ali možda i
najteži od svih JavaScript.
Istraživački dio je proveden putem online ankete. Plan istraživanja je temeljen
na odabranim dizajnom web trgovina. Putem ankete istraženo je koliko zapravo utjecaj
dizajna znači prilikom kupnje raznih proizvoda. U anketi prvo saznajemo osnovne
podatke o kupcu, koliko često zapravo ljudi kupuju online. Zatim za odabrane web
trgovine najprije je prikazana sama naslovna stranica koju otvaramo prilikom
„ulaženja“ u web trgovinu, tj. otvaranjem web stranice, zatim uspoređujemo sadržaj
izbornika za proizvode. U anketi saznajemo kakav padajući izbornik je najbolji, kako bi
trebao biti prikazan odabrani proizvod, kako bi košarica za plaćanje trebala izgledati te
na kraju saznajemo koliko je zapravo bitan izgled web trgovine pri kupnji i koliko on
utječe kod potrošača na izbor proizvoda preko web trgovine.
Cilj ovog završnog rada je istražiti koliki je utjecaj web dizajna na potrošače
prilikom biranja web trgovine. Web dizajneri pažljivo prate gdje se potrošači najviše
zadržavaju, te tako diktiraju i kreiraju trendove i direktno utječu na njihov odabir.
Hipoteze istraživanja su da dizajn web stranice ima veliku ulogu u odabiru web trgovine
prilikom kupnje raznih proizvoda. Dobro dizajnirana stranica može direktno imati
utjecaj na kupca i njegov odabir. Te na kraju napraviti web stranicu uzimajući u obzir
mišljenje ispitanika i svoj osoban |
Sažetak (engleski) | In this final work, the first Croatian web stores are compared with today's more
modern design of web stores, the development of web stores in the world as it begins is
described. The first web stores in the world and ten first web stores in Croatia are listed.
The first popular web stores that are still at the top of internet business in the whole
world, and briefly presented and compared the same pages but for different countries.
The best or most popular web stores in Croatia, which are currently visited the most and
which do the best business, are shown. Two of the best web stores were compared, their
very design, from the front page and their products. Various ways to create websites are
described, from simple ones that do not require too much knowledge, such as website
builders, to those that are a little more complicated but with many more options, such as
WordPress, and finally to those that are much more complicated and require skills and
knowledge in programming languages, which of course are HTML (HyperText Markup
Language), CSS (Cascading Style Sheets) and the most popular but perhaps the most
difficult of all, JavaScript.
The research part was conducted through an online survey. The research plan is
based on the selected design of web stores, through a survey it was investigated how
much the influence of design actually means when buying various products. In the
survey, we first find out how often people actually buy online, and which age groups
use web stores the most, then the front page of the selected web store is first displayed,
which we open when "entering" the web store, i.e. by opening the website, then we
compare the menu content for products. In the survey, we find out what kind of dropdown menu is best, how the selected product should be displayed, how the payment
basket should look, and finally we find out how important the appearance of the web
store is when making a purchase and how much it influences people to buy products
online.
The goal of this final work is to investigate the impact of web design on
consumers when choosing a web store. Web designers carefully monitor where
consumers stay the most, thus dictating and creating trends and directly influencing
their choices. The hypotheses of the research are that the design of the website plays a
big role in choosing a web store when buying various products. A well-designed page
can directly influence the customer and his choice. |